Tööandja brändi loomine on viimasel dekaadil olnud kuum teema kogu maailmas ning on vaikselt äratamas ka Eesti ettevõtjaid ning tippjuhte. E24 uuris Linus Holmgrenilt, kes on selle valdkonna pioneeriks ja eeskõnelejaks Skandinaavias, mida tähendab olla unistuste tööandja.
Eestis käsitletakse tööandja brändist rääkides ennekõike palgateemasid. Kui suur on see valdkond tegelikult?
On palju eri asju, millega oma töötajaid tasustada ja motiveerida. On suur väljakutse leida üles need õiged mõjurid! Selleks, et üldse tööjõuturul talentide pärast võistelda, tuleb paika saada põhilised asjad nagu väärikas palk ja muu sinna juurde kuuluv. Kuid enne kui hakkate oma töötajatele pakkuma väga erinevaid asju, mida te arvate, et nad võiks vajada, tuleks mõista, millised tegurid on motiveerivaks just konkreetse töötajaskonna puhul. Palju sõltub, mis tüüpi töötajaid te oma ärieduks vajate. Kas müüjaid poodidesse, töölisi tehastesse insenere arendusüksustesse või kõigist natuke. Suurim väljakutse on just neid inimesi motiveerivaid tegureid mõista ja seejärel kujundada atraktiivne töökoht ja pakkumine.
Mis on suurimad raskused unistuste tööandjaks saamisel?
On eluliselt tähtis, et tippjuhtkond ka tegelikult mõistaks, et õiged töötajad muudavad organisatsooni palju edukamaks. Tänini on alles juhte, kelle arvates on töötajad asendatavad nagu mööbel, mistõttu pole oluline, keda palgata.
Eestis on täheldatud väga kõrget töötajate rahulolematust oma töökohtadega. Mis rohtu selle probleemi leevendamiseks pakkuda?
Võin kinnitada, et edu algab sellest, et organisastioon on endale tööle palganud õiged inimesed ja siis neid õigel moel kaasanud. Ja pole üldse tähtis, mis alal ettevõte tegutseb.
Ainult inimesed on need, kes suudavad luua erilise eduloo.
Linus Holmgreni saab kuulata 25. novembril Tallinnas toimuval workshopil "Tööandja brändi loomine".