12.01
2015

Turundusraadio: kuidas Rootsi transpordiametist sai riigi hinnatuim tööandja

Rootsi transpordiameti peastrateeg Rolf Lundgren rääkis intervjuusTurundusraadiole, kuidas riigi ühest suurimast tööandjast, mida varem seostati peamiselt bürokraatiaga, sai kogu riigi atraktiivseim avaliku sektori tööandja.

Lundgreni sõnul jõuti saavutuseni läbi kümneaastase täpse ja fokusseeritud töö erinevate töötajagruppidega.

Lundgren selgitas, et kuigi ca 5,5 miljardi eurose käibe ja 6500 töötajaga Rootsi transpordiamet loodi erinevate väiksemate ametite liitmise tulemusena alles 2010 aastal, algasid ettevalmistused liitumiseks ja sealhulgas ka atraktiivse tööandja  brändi ehitamiseks juba 5-6 aastat varem.  Uude ametisse liideti kokku  varasemalt eri funktsioone täitnud vee-, õhu- , raudtee ja maanteetranspordi ametid.

Esmalt analüüsiti seniste ametkondade mainet kõigilt töötajatelt, seejärel pandi paika, milliseid spetsialiste amet tulevikus vajab ja kuidas neid motiveerima peab. Tema sõnul muutus ametkondade roll ning endisest bürokraatliku mainega kaugetest ja arusaamatutest asutustest pidi saama üks tõhus ühiskonna, erasektori ja munitsipaalvõimudega parimat koostööd tegev riiklik arendusmeeskond. Muudatus vajas ennekõike palju uusi insenere nii tudengite kui kogenud ekspertide seast. „Meie ees seisvad ülesanded on väga-väga keerulised, mistõttu vajame kõige kõrgema taseme insenere, kes tavaliselt suurtesse rahvusvahelistesse kontsernidesse hea palga peale suunduvad,“ ütles ta.

Mitmeaastane sihikindel tööandja brändi ehitamine kandis vilja ja eelmisel aastal pälvis Rootsi noorim avalik asutus parima tööandja tiitli. Lundgreni sõnul, kes enne transpordiametisse tulemist töötas IBMis, võib ta öelda, et nende juures on inimestel, ennekõike aga noortel, tõepoolest lahe töötada. Iga ametiga käivad kaasas selged karjääriredelid, noored saavad väga ruttu vabaduse ise vastutust võtta ning Rootsile iseloomulikud suurtes osakondades toimunud ebaefektiivsed konsensust taotlenud maratonkoosolekud on asendatud tööga hästi fokusseeritud väikestes tiimides. 

Ühiskonna kaasamine arenguprojektidesse

Lundgren lisas, et tööandja brändi ehitamisele on kaasa aidanud ka muud ettevõtmised ja avalikud aktsioonid. Näiteks käivad pea kõik 6500 töötajat korra aastas ühel päeval raudteejaamades inimeste tagasisidet kogumas, probleemidest rääkimas. Kui ehitatakse näiteks keerulist maaalust tunnelit Stockholmis või kiirteed mõnes looduskaitse piirkonnas, siis kaasatakse alati projektidesse elanikud, akadeemikud, tudengid, et jõuda kõigile sobivaima tulemuseni. Gümnasistide ja tudengite seas korraldatakse tuleviku linna ideekonkursse ja lubatakse neid enda juurde praktikale.  

Lundgren möönis, et kui keegi sooviks tulla vaatama, kui mõnus on nende juures töötada, siis viiks ta inimesi lisaks kontoriruumidele kindlasti ka vaatama automaatjuhitavate autode ja elektrimaanteede arendusmeeskonna tööd. Või kaasaks huvilised kuulama-vaatama, kuidas nad probleemsete ja avalikku vastuseisu omavate projektide juures läbi kaasamise edu saavutavad.

 

Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse