02.02
2014

Unistuste tööandja 100 ideed

Korjasime esimeselt Unistuste tööandja: 100 ideed konverentsilt välja 100 ideed, mis meile kõlama jäid. Loomulikult võtsid erinevad inimesed kaasa erinevaid ideid ja mõtteid. Soovime kõikidele osalejatele head ideede rakendamist ja neile, kes veel seekord ei julenud osaleda, kohtumiseni järgmisel korral.

Üldine 

1. Mis tööd su töö teeb? N: esimene tegelik töökoht

2. Uus koht annab uue vaatenurga

Ettevõtte kultuur 

3. Tugev kultuur tekitab sekti tunde, kuhu on uutel raske sisse saada

4. It is easier to quit a job, than to quit a lifestyle

5. Soft=productive

6. Vali rahvusvahelise kontserni poolt pakutud bufeest endale sobiv

7. Kui suudeti 7000 töötajat panna rääkima oma ettevõtte väärtuste tähendusest, suudame meie ka

8. Pygmalioni efekt – pingelises olukorras püüad rohkem ja saavutad enam

Tööandja positsioneerimine 

9. It is easier to quit a job, than to quit a lifestyle

10. Employer Value proposition: ära tee kõike rohkem, vaid õigeid asju. Kuid list, millest valida peab pikk olema…

11. Kui tahad oma inimestest kloonida, siis keda? Võta see üheks aluseks positsioneerimisel

12. Ära positsioneeri sinna, kus on konkurendid

13. Uuri, millest sihtgrupp huvitub

14. Väärtuspakkumine igale sihtgrupile erinev

15. Palgaga ei eristu, aga töötajate jaoks on palk korrelatsioonis töötajate väärtustamisega

16. Kaheksanurga kasutamine positsioneerimiseks

17. Karjäärikeskne - paku suuri projekte ja edulugusid, võistluslikkust

18. Missioonikeskne: leia keskne missioon ja kaasa inimesed

19. Võrdne meeskond: sama motivatsioonipakett, puuduvad kabinetid, M+N võrdsus

20. Töö ja isikliku elu tasakaal: paindlik tööaeg, juht näitab eeskuju sellest kinnipidamisel

21. Innovaatilisus ja ettevõtlikkus: tulemustasu, innovaatiline juht, vähe protsesse

22. Inspireeriv juhtimine: edulood juhtidest

23. Rahvusvahelised väljakutsed: võimalus rahvusvaheliselt töötada, peakontori töökogemus-praktika

24. Kuulumine eliiti: ametikoha arenguplaan, seminarid ja koolitused

Mõõdikud 

25. 1 tööpäev: moment of truth

26. turnover in less than 6 month

27. Treat your ex as alumni: bring back former employees

Värbamine: 

28. Kindlustunne viib avaliku sektori eelistamisele

29. Olulised on Eestis meditsiini ja tervisekulude katmine, paindlik tööaeg ja sport

30. Maali Eestis tudengile ette karjäärivõimalus, aga paku ka töö ja isikliku elu tasakaalu

31. Keskmine palgasaaja eelistab pigem tugevat kui meeldivat ettevõtet

32. Koomiks ja mõistatuste töökuulutus

33. Kool+ettevõte promovad koos eriala noorte hulgas

34. If’il on punased, sinised, rohelised inimesed ja vastavalt sellele ka töökuulutused

35. Uue töötaja voldik

36. 3-kuuline stipendiumi programm tudengitele

37. Jõulumalev/suvemalev

38. Erivajadusega inimestes on väärt ressurss – kui käed ei tööta, saab trükkida hambaharjaga

39. Katseta värbamisel tavatuid viise, et näha CV taha (med-abi, tuletõrjeõppus vms)

40. Raha vs paindlik tööaeg ning kõik väärtused, mis sinna vahele jäävad: igal inimesel on nendest oma komplekt: ole paindlik oma nn väärtuspakkumises

41. Suured ettevõtted ei tohi häbeneda oma suurust, vaid pigem tooma seda esile

42. Kui tahad spetsialiste, meelita ligi spetsialiste, mitte kõiki

43. Kuidas saaks meie oma rannavalve (seksika töökoha luua)

Areng ja karjäär 

44. Arenguvestlus=karjäärinõustamine

45. Karjäär võib olla võimalus kasvada spetsialistiks

46. Karjääriteed: igale ametikohale 3-4 valikut

47. Ettevõttesisene karjäärimess oma töötajatele

48. Õppekava inimestele, kes töötavad mitmes vahetuses, kasutada vabasid vahetusi

49. Keeleõpe läbi ajavööndite: inglise keelt õppida õhtuses vahetuses USA õpetajaga

50. Emil Fahle lugu

51. Oskuste kaardistamise valgusfoor sisendiks õppekava arengusse

52. Tööl oma keeleõpetajad

53. Noore kaupluse juhi programm

54. (2xSA)+(2xTA)+PA

55. Jaota ise oma arenguks mõeldud summasid

56. Töötajat ei saa arendada, talle saab luua võimalused arenguks

57. Ametikohtadele ettevõtte sisemine järjekord

Muud tegevused 

58. Tervislik toitumine, mida koolis ei õpetata

59. Peotants koos abikaasaga ohvitseridele

60. Vaba aja üritused arvuti tagant välja meelitamiseks

61. Õpetada erialavälist valdkonda: kas see võiks aidata saada paremaid töötajaid?

62. Oma töötajate lugudest kirjutatud raamat

63. 1 x nädalas massaaži

64. Match it: we double the money you put into it

65. Fotonäitus oma töötajatest

66. 1x100h haigla koridoris: mida kliendid ooteajal tunnevad

67. Trendikas on ettevõtetel propageerida tervislikku eluviisi, et ei oleks kõik lihtsalt ühe-koha-peal rasvuvad inimesed, vaid sammuvõistlustel ning jooksvad energiast pakatavad inspiratsioonimasinad

68. Põnniakadeemia

Juhtimiskultuur 

69. Grupitagasiside juhile tagasiside töötoas

70. Juhtidevaba kultuur

71. Distantsi kaotamiseks vaheta juht ja alluva rollid

72. Meeskonnaks kasvamine vajab aega

73. Liiga kiiresti talve: tekib kaos

74. Ilma suveta on ainult töö

75. Kulupaberid juhi allkirjaga

76. Projektipõhisus hoiab organisatsiooni noore ja rikka

77. Töötaja on meie mannekeen

78. Projektis 1 juht korraga

79. Virtuaalmeeskonnas on tülide lahendamine keeruline

80. Tulemuse saamiseks iga nädal uus visuaalne eesmärk: Balti rekord, Euroopa rekord, Maailma rekord

81. Pane inimene reaalsesse olukorda, et tunnetaks muutuse vajadust ning saaks mõelda reaalse lahenduse

82. Töötajal ei saa olla mitu juhti korraga

Kommunikatsioon 

83. FB kommunikatsioon nõuab raha, muidu postitusi fänne ei näe

84. Muuda FB inglise keelde ja saad saata e-maile gruppidele

85. Müügiahel: e-mail->nägemine->soojem kõne

86. Töötajate värbamine on osa turundusest: kasuta löövaid sõnumeid, internetiturunduse võtteid, ootamatuid kohti ja viise (sotsmeedia, videod, ootamatud kujundused)

87. Võtke vastu otsus: me järgmised 3... kuud ei kasuta oma traditsioonilist värbamisformaati (ajalehekuulutustest kuni intervjuuni), paneb otsima uusi viise

88. Video lahkuva töötajaga, kes oma tööd ja töökohta kirjeldab

89. Tee töökuulutused nii ägedad, et meedia aitab meid võimendada

90. Töökuulutus ei pea olema töökuulutus, vaid ehmatavalt eristuv reklaam

91. Samas osad inimesed on harjunud otsima õigest rubriigist töökuulutusi –ära nendest loobu

92. Töökuulutustes tasub palka märkida siis kui on hirm, et inimeste ootused on liiga suured

93. Kui oled hea palgamaksja, siis tasub kuulutustesse ka palgavahemik julgelt kirjutada

94. Eesti tööturul olija ja tudeng on täiesti erinevate ootustega, sa pead teadma, keda püüad.

95. Noored tahavad näha juhiks kasvamise perspektiivi ja ka välismaal töötamise võimalust tulevikus.

96. Baltikumis on inimesed valmis pigem kannatama ebameeldivat tööd ja kehva töökliimat kui leppima kehva palga ja olematute boonustega

Töökeskkond 

97. Koosolekuruumidel nimed, mis näitavad tulevikuvisioone

98. Kontorisse lihtsad emotsionaalsed detailid, mida kolimisel saab kaasa võtta

99. Kontor kui ühendus töö ja kodu vahel

100. Kontor kui disain (eesti disainerite toolid)

101. Kontor kui suhtluskanal kliendihoidmiseks: mõnus, soe ja hubane

Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse