Korjasime esimeselt Unistuste tööandja: 100 ideed konverentsilt välja 100 ideed, mis meile kõlama jäid. Loomulikult võtsid erinevad inimesed kaasa erinevaid ideid ja mõtteid. Soovime kõikidele osalejatele head ideede rakendamist ja neile, kes veel seekord ei julenud osaleda, kohtumiseni järgmisel korral.
Üldine
1. Mis tööd su töö teeb? N: esimene tegelik töökoht
2. Uus koht annab uue vaatenurga
Ettevõtte kultuur
3. Tugev kultuur tekitab sekti tunde, kuhu on uutel raske sisse saada
4. It is easier to quit a job, than to quit a lifestyle
5. Soft=productive
6. Vali rahvusvahelise kontserni poolt pakutud bufeest endale sobiv
7. Kui suudeti 7000 töötajat panna rääkima oma ettevõtte väärtuste tähendusest, suudame meie ka
8. Pygmalioni efekt – pingelises olukorras püüad rohkem ja saavutad enam
Tööandja positsioneerimine
9. It is easier to quit a job, than to quit a lifestyle
10. Employer Value proposition: ära tee kõike rohkem, vaid õigeid asju. Kuid list, millest valida peab pikk olema…
11. Kui tahad oma inimestest kloonida, siis keda? Võta see üheks aluseks positsioneerimisel
12. Ära positsioneeri sinna, kus on konkurendid
13. Uuri, millest sihtgrupp huvitub
14. Väärtuspakkumine igale sihtgrupile erinev
15. Palgaga ei eristu, aga töötajate jaoks on palk korrelatsioonis töötajate väärtustamisega
16. Kaheksanurga kasutamine positsioneerimiseks
17. Karjäärikeskne - paku suuri projekte ja edulugusid, võistluslikkust
18. Missioonikeskne: leia keskne missioon ja kaasa inimesed
19. Võrdne meeskond: sama motivatsioonipakett, puuduvad kabinetid, M+N võrdsus
20. Töö ja isikliku elu tasakaal: paindlik tööaeg, juht näitab eeskuju sellest kinnipidamisel
21. Innovaatilisus ja ettevõtlikkus: tulemustasu, innovaatiline juht, vähe protsesse
22. Inspireeriv juhtimine: edulood juhtidest
23. Rahvusvahelised väljakutsed: võimalus rahvusvaheliselt töötada, peakontori töökogemus-praktika
24. Kuulumine eliiti: ametikoha arenguplaan, seminarid ja koolitused
Mõõdikud
25. 1 tööpäev: moment of truth
26. turnover in less than 6 month
27. Treat your ex as alumni: bring back former employees
Värbamine:
28. Kindlustunne viib avaliku sektori eelistamisele
29. Olulised on Eestis meditsiini ja tervisekulude katmine, paindlik tööaeg ja sport
30. Maali Eestis tudengile ette karjäärivõimalus, aga paku ka töö ja isikliku elu tasakaalu
31. Keskmine palgasaaja eelistab pigem tugevat kui meeldivat ettevõtet
32. Koomiks ja mõistatuste töökuulutus
33. Kool+ettevõte promovad koos eriala noorte hulgas
34. If’il on punased, sinised, rohelised inimesed ja vastavalt sellele ka töökuulutused
35. Uue töötaja voldik
36. 3-kuuline stipendiumi programm tudengitele
37. Jõulumalev/suvemalev
38. Erivajadusega inimestes on väärt ressurss – kui käed ei tööta, saab trükkida hambaharjaga
39. Katseta värbamisel tavatuid viise, et näha CV taha (med-abi, tuletõrjeõppus vms)
40. Raha vs paindlik tööaeg ning kõik väärtused, mis sinna vahele jäävad: igal inimesel on nendest oma komplekt: ole paindlik oma nn väärtuspakkumises
41. Suured ettevõtted ei tohi häbeneda oma suurust, vaid pigem tooma seda esile
42. Kui tahad spetsialiste, meelita ligi spetsialiste, mitte kõiki
43. Kuidas saaks meie oma rannavalve (seksika töökoha luua)
Areng ja karjäär
44. Arenguvestlus=karjäärinõustamine
45. Karjäär võib olla võimalus kasvada spetsialistiks
46. Karjääriteed: igale ametikohale 3-4 valikut
47. Ettevõttesisene karjäärimess oma töötajatele
48. Õppekava inimestele, kes töötavad mitmes vahetuses, kasutada vabasid vahetusi
49. Keeleõpe läbi ajavööndite: inglise keelt õppida õhtuses vahetuses USA õpetajaga
50. Emil Fahle lugu
51. Oskuste kaardistamise valgusfoor sisendiks õppekava arengusse
52. Tööl oma keeleõpetajad
53. Noore kaupluse juhi programm
54. (2xSA)+(2xTA)+PA
55. Jaota ise oma arenguks mõeldud summasid
56. Töötajat ei saa arendada, talle saab luua võimalused arenguks
57. Ametikohtadele ettevõtte sisemine järjekord
Muud tegevused
58. Tervislik toitumine, mida koolis ei õpetata
59. Peotants koos abikaasaga ohvitseridele
60. Vaba aja üritused arvuti tagant välja meelitamiseks
61. Õpetada erialavälist valdkonda: kas see võiks aidata saada paremaid töötajaid?
62. Oma töötajate lugudest kirjutatud raamat
63. 1 x nädalas massaaži
64. Match it: we double the money you put into it
65. Fotonäitus oma töötajatest
66. 1x100h haigla koridoris: mida kliendid ooteajal tunnevad
67. Trendikas on ettevõtetel propageerida tervislikku eluviisi, et ei oleks kõik lihtsalt ühe-koha-peal rasvuvad inimesed, vaid sammuvõistlustel ning jooksvad energiast pakatavad inspiratsioonimasinad
68. Põnniakadeemia
Juhtimiskultuur
69. Grupitagasiside juhile tagasiside töötoas
70. Juhtidevaba kultuur
71. Distantsi kaotamiseks vaheta juht ja alluva rollid
72. Meeskonnaks kasvamine vajab aega
73. Liiga kiiresti talve: tekib kaos
74. Ilma suveta on ainult töö
75. Kulupaberid juhi allkirjaga
76. Projektipõhisus hoiab organisatsiooni noore ja rikka
77. Töötaja on meie mannekeen
78. Projektis 1 juht korraga
79. Virtuaalmeeskonnas on tülide lahendamine keeruline
80. Tulemuse saamiseks iga nädal uus visuaalne eesmärk: Balti rekord, Euroopa rekord, Maailma rekord
81. Pane inimene reaalsesse olukorda, et tunnetaks muutuse vajadust ning saaks mõelda reaalse lahenduse
82. Töötajal ei saa olla mitu juhti korraga
Kommunikatsioon
83. FB kommunikatsioon nõuab raha, muidu postitusi fänne ei näe
84. Muuda FB inglise keelde ja saad saata e-maile gruppidele
85. Müügiahel: e-mail->nägemine->soojem kõne
86. Töötajate värbamine on osa turundusest: kasuta löövaid sõnumeid, internetiturunduse võtteid, ootamatuid kohti ja viise (sotsmeedia, videod, ootamatud kujundused)
87. Võtke vastu otsus: me järgmised 3... kuud ei kasuta oma traditsioonilist värbamisformaati (ajalehekuulutustest kuni intervjuuni), paneb otsima uusi viise
88. Video lahkuva töötajaga, kes oma tööd ja töökohta kirjeldab
89. Tee töökuulutused nii ägedad, et meedia aitab meid võimendada
90. Töökuulutus ei pea olema töökuulutus, vaid ehmatavalt eristuv reklaam
91. Samas osad inimesed on harjunud otsima õigest rubriigist töökuulutusi –ära nendest loobu
92. Töökuulutustes tasub palka märkida siis kui on hirm, et inimeste ootused on liiga suured
93. Kui oled hea palgamaksja, siis tasub kuulutustesse ka palgavahemik julgelt kirjutada
94. Eesti tööturul olija ja tudeng on täiesti erinevate ootustega, sa pead teadma, keda püüad.
95. Noored tahavad näha juhiks kasvamise perspektiivi ja ka välismaal töötamise võimalust tulevikus.
96. Baltikumis on inimesed valmis pigem kannatama ebameeldivat tööd ja kehva töökliimat kui leppima kehva palga ja olematute boonustega
Töökeskkond
97. Koosolekuruumidel nimed, mis näitavad tulevikuvisioone
98. Kontorisse lihtsad emotsionaalsed detailid, mida kolimisel saab kaasa võtta
99. Kontor kui ühendus töö ja kodu vahel
100. Kontor kui disain (eesti disainerite toolid)
101. Kontor kui suhtluskanal kliendihoidmiseks: mõnus, soe ja hubane