Ahvatlev külaline Venemaalt: 100 ideed tekkis ideid palju ning loodame, et saame ka nende vilju maitsta. Meie korjasime välja need ideed:
Kirjeldus:
Korjasime esimeselt Ahvatlev külaline Venemaalt: 100 ideed konverentsilt välja 100 ideed, mis meile kõlama jäid. Loomulikult võtsid erinevad inimesed kaasa erinevaid ideid ja mõtteid. Soovime kõikidele osalejatele head ideede rakendamist ja neile, kes veel seekord ei saanud osaleda, kohtumiseni järgmisel korral.
- Ainult keeleoskus ei tee Venemaa osas asjatundjaks, Venemaal on palju erinevaid piirkondi, rahvakilde, tuleb süveneda ja eelistused selgeks teha.
- Gastronoomiaturist on disainitundlik: turundamisel ühenda need valdkonnad.
- Toidukultuuris praegu moes Põhjamaade köök.
- Erilise toidukontseptsiooni pakkujana (gastronoomiatalu, gastronoomiakorter vms) võid olla edukas ka väljaspoolt Tallinna.
- Venemaa turu jaoks peame “Pribaltika” riikidega koostööd tegema, vene turistid näevad piirkonda tervikuna. Otsi koostööpartnereid Lätist ja Leedust.
- Ühenda toiduga kultuur ja ajalugu (nagu Olde Hansa).
- Tallinki gurmeetuur, kus Tallinn annab ilusa arhitektuuri ja põnevad restoranid, Helsingi lisab juurde Michelini tärnidega toidukohad. Moskvast Tallinna lennukiga, Helsingisse laevaga ja Moskvasse rongiga annab võimaluse erinevalt tajuda seda piirkonda.
- Meelita enda restorani külalised (president, vms), kes tekitavad teistes külalistes vau! Ja soovi seda jagada.
- Turunda läbi koka persooni (koka kui isikubrändi turundus).
- Osale kulinaariaalastes edetabelites ja kasuta seda turunduses.
- Külalistele on toit väga oluline, selle halb kvaliteet nullib huvi muude vaatamist väärt asjade suunal.
- Teeme vene gurmeespetsialistide TOP10 meie restoranidele. Vene kuulsuste, ekspertide kaasamine turundusse (a la parimad restoranid venelaste arvates).
- Talu ja saarte köögi turundamine läbi ajaloo ja unikaalsete toiduainete.
- Madalhooajal tee toidufestival, millega on hea pääseda gurmeekaardile.
- Tunnustame tippkokkasid ja nende saavutusi, vene turistid hindavad seda.
- Kulinaariakalender kogu aastaks: plaani midagi põnevat igaks kuuks.
- Venelased on suured interneti ja äppide kasutajad: tee piirkonda tutvustav äpp, kasuta https://foursquare.com/ oma restorani või koha tutvustamiseks.
- Loo piirkonnaülene shoppingu, disaini vms kaart turistidele, see on ka hea otsekommunikatsiooniks (e-mailide saatmiseks).
- Suurte spordivõistluste endale meelitamiseks on oluline international expert assignments (=lobbytöö) ja international visibility, ainult hea kvaliteediga infrastruktuurist ei piisa.
- Üks vedurpiirkond/fookuspiirkond, mille külge haakida teised (vt lähemalt Koli Rahvuspark Karjalas).
- Kutsu spordilaagreid enda juurde ja korralda rahvusvahelisi võistlusi.
- Ca 60% vene turistist tuleb otse sinu juurde, ole kindel, et ta leiab runetist (Yandexist) info sinu kohta.
- Loo regulaarsed üritustesarjad (neljapäeva õhtud vanalinnas vms), mida on lihtsam kommunikeerida kui iga üritust eraldi.
- Eristu oma selge sõnumiga ja hoia fookus paigas: kui oled imperaatorlik kuurort, siis ole seda kõiges, mida teed. Ja ära hüppa siia-sinna erinevate tegevustega.
- Vene inimene on suure riigi geneetilise koodiga: õpeta oma teenindajaid ja venelastega suhtlejaid seda mõistma.
- Venelasele on puhkus välismaal staatuse näitaja ja võimalus tuttavate ees uhkeldada millegi erilisega, mida ta nägi. Millega ta Sinu juures käinuna uhkeldada saaks?
- Alati ütleme venelastele Teie.
- Puudutused ja väike distants on osa kultuurist. Ära karda!
- Venelane kardab odavat hinda (2 ööd 50 euro eest hotellis tundub kahtlaselt odav), paku vene külalise meelitamiseks midagi tasuta.
- Tee oma kommunikatsioon venekeelseks mitte sellepärast, et venelased ei taha muudest keeltest aru saada, vaid sellepärast, et paljud nendest ei oska muid keeli.
- Loe vene turismiblogisid pidevalt, näiteks travel.ru, mis on üks populaarsemaid.
- Pane oma hotelli vähemalt 4 vene kanalit (PBK, ORT, RTR, NTV).
- Venelaste jaoks suurim väärtus siirus.
- Venelane õpib hea meelega lihtsaid eestikeelseid väljendeid, aita tal lihtsal viisil neid meelde jätta (visiitkaart, trükis).
- Tee hotelli tee (mitte kohvi) nurgake, kus vene külalised saaksid suhelda omavahel.
- Pakkuge kodust toitu ja jagage retsepte.
- Hea kontakti saavutamiseks venelasega tuleb juua koos ohtralt teed ja viina ning olla valmis rääkima kaasa tema kodumaa spordi- ja muudel teemadel.
- Loo suhteid „tilkuva vee“ põhimõttel, tasapisi kuid järjekindlalt!
- Hoidke alati oma vene külalistega kontakti ka peale teilt lahkumist.
- Kasuta Venemaal nišimeediat, massimeedia on liiga kallis ja mõttetu.
- Otsi Venemaalt sõpruslinn/piirkond.
- Näitused on hea turundus.
- Loo haridusprogrammid linna, aga miks mitte ka restorani või hotelli tutvustamiseks, muuseumid teevad seda ju edukalt.
- Panusta eritoodetesse!
- Teeme Haapsalu siiafestivali!
- Kohalik kogukond, linn, meedia-liitke jõud paiga turundamisel! Kohaliku kogukonna üritus võib olla väga atraktiivne turistidele.
- Turundamisel Vene meedias vali kohalikud lehed, nende roll seal on oluliselt suurem kui meil.
- Kui oled imperaatorlik kuurort, siis paku ka imperaatorlikku menüüd restoranides.
- Tuleb arvestada Venemaal maksmise võimalustega (Yandex dengi vms).
- Eraldi veeb vene turistidele (.ru).
- Kodulehel peab olema telefoni number hästi nähtav lehe ülaosas, venelased soovivad helistada.
- Fotod on internetis olulised.
- Sotsiaalmeedia kujundab reisiteenuste osas arvamust, vk.ru-s on 100 000 000 kasutajat, FB-s sellest kümnendik.
- Sotsiaalmeedias peab midagi kogu aeg toimuma.
- Selgitused kodulehel, milleks ostu sooritada.
- Pilt veebis peab illustreerima, millega tegelete.
- Broneerimise link lisage kohe pealehele.
- Teie asukoha kaart peab olema lihtne ja leitav. Asukoha kaart oluline (Google maps, kus saab täpselt vaadata, kuidas kohale jõuda).
- Võimaldage broneerimine ilma krediitkaardita ja kohalikke maksevahendeid kasutades.
- Kolm erinevat makseviisi on piisav (krediitkaart, Yandex Dengi + veel midagi).
- Tellimisvormi peab olema võimalikult lihtne täita.
- Kui kodulehe venekeelne leht on liiga kaugel menüüs, siis Yandex ei leia seda.
- Vaata yandex.ru, mis märksõnadega Su koduleht välja tuleb.
- Yandexis otsitakse kirillitsas, mitte ladina tähtedes.
- Yandex Direct=Google Adwords, õpi kasutama.
- Tee koduleht ka mobiilis leitavaks.
- 280 000 inimest nädalas otsib Eesti kohta Yandexist midagi, aga vaid 30 000 jõuab siia kohale. Kuidas teha meie info seal nii huvitavaks, et inimesi siia rohkem jõuab?
- Kõige rohkem otsitakse internetist märksõnu: Eesti kaart, viisa, piir (piirijärjekorrad).
- Segmenteeri uudiskirjad: tihedamini neile vähestele, kes on tõelised huvilised, harvem teistele.
- Venemaal on oluline, et veeb oleks vaadatav ka internetis, on piirkondi kus mobiilse interneti kasutamine edestab tavainternetti.
- Usalduse tekitamiseks on oluline, et kodulehel oleks Vene suunanumbriga kontaktid (võib olla ka suunamisega).
- Venelane kasutab nn pika saba märksõnu (näiteks mida teha Tallinnas 2014 aasta suvel), st vaja leht Yandexis optimeerida suurele arvule märksõnadele.
- Sihtturgudel on oluline omada abilisi internetiturunduses, see on piisavalt keeruline ja aeganõudev, et ise hästi hakkama saada.
- Blogijad on operatiivsemad ja mobiilsemad kui ajakirjanikud.
- Reklaami ajalehe asemel internetis.
- Isiklik kontakti on üli-oluline.
- Eesti kunstnike näitused hotellides.
- Turundamisel tee koostööd bussi- ja rongifirmadega, kui oled liiga väike iseseisvaks turundamiseks, kasuta koostööpartnereid (näiteks Lux Travel ja liitu nende pakettidega).
- Loo võimalus kontakteeruda sinuga otse sihtturul, loo nt Venemaal oma ettevõtte kõnekeskus.
- Loo suhteid Venemaa reiskorraldajatega.
- Saada järjekindlalt ja püsivalt oma sihtrühmale uudiskirju.
- Tee promo vaid nende hulgas, kes on sellest huvitatud, ära ürita pakkuda kõikidele kõike. Venemaa on selleks liiga suur ja liiga kallis.
- Tee koostööd erinevate Venemaa seltside ja organisatsioonidega, kohalike ja rahvusvahelistega, sealt on hea leida kontakte ja turundada koos.
- Venemaal on Eestist erinevad raamatupidamise tavad, palju tehakse sularaha tehinguid.
- Andke oma ettevõtte ruume kasutada erinevate TV saadete, videote, reality show-de läbiviimiseks.
- Korraldage sihtrühmas kampaania, mille käigus on võimalik teha teie teenustest, võimalustest video, kasutage neid klippe turunduses, valige parim.
- Eesti külalislahkuse kalender-igas kuus midagi toredat toimumas.
- Venelased armastavad käia mitmes riigis korraga, Eesti on logistiline keskpunkt sellistele reisijatele.
- Teeme lahti veetee Lõuna-Eestisse Emajõe kaudu.
- Üritusel on tugev turundusjõud, promoge neid selles keeles, mida räägivad teie kliendid.
- Pakendage erinevad teenused selgeteks teema-pakettideks.
- Koostada Eesti võimalik gastronoomiakalender.
- Veebruaris: romantikapakett koos šokolaadi ja kaaviarihooldusega.
- Märtsis: vene maslenitsa, vastlad ja naistepäev, tuur läbi Eesti: Narva Jõesuust (vene maslenitsa toit), Otepääle (kelgutamine, kuklid) ja sealt Tallinna (naistepäeva gurmee).
- Aprillis: lihavõtted, MM võistlused pasha valmistamises, lihavõttejäneste festival, munade värvimise võistlus.
- Mais: põhjala kevad, värske roheline kevadmenüü, teema „Söödav mets ja maa“ (laugud, redised, võililled, nurmenukud-värske kohalik vitamiinirikas tooraine.
- Juunis: liita jaanipäev+itaalia köök.
- Juulis: merepäevad, kilufestival, teema „Söödav meri“, pop-up restoranid mere ääres.
- Augustis: tomatifestival, tomatitoidud.
- Septembris: õunafestival, õunte jagamine bussides ja rongides, parima õunamoosi valimine, õuna teemalised laulud, luuletused. Propageerida tervislikku toitmist „Õun on parem kui komm“.
- Oktoobris: viinakuu - viina valmistamise ja tarbimise ajalugu, toit (sakuska seened ja kurgid), joogilaulud, ravitsemine viinaga, piirkondlik eristumine.
- Novembris: mehised tegevused (isadepäev), jaht ja hilisem saagi valmistamine.
- Detsembris: verivorsti- ja kamafestival, eesti pühadetoit, martsipan, retked jääl ja lumises metsas.
- Meditsiiniturism on kasvav trend, kuida saate koostööd teha?
- Karavaniturism Venemaalt kasvab, kuidas saate koostööd teha?
- Saa sõpradeks Venemaa reisiblogijatega.
Infopesa: