04.02
2014

Vene veebiekspert visitestonia.com/ru leheküljest: turunduslikult vähevõimekas

Venemaa juhtiva internetiturundusfirma Ashmanov & Partnersi Peterburi haru direktor Juri Fedulov analüüsis EASi loodud www.visitestonia.com/ru veebilehte ja leidis selle olevat sisuka, kuid turunduslikult vähevõimeka, sest lehe kaudu pole võimalik hõlpsalt tagasisidet anda ja kontaktinfo on inglise keelne. Samuti ei leia seda lehte Venemaal populaarne Yandexi otsimootor.

Samuti märkis Fedulov Turundusraadio saates kõneledes, et nii visitestonia.com kui teised Eesti veebilehed, mis end Vene turul soovivad turundada, peaksid registreerima .ru leheküljed ja lisama sinna ka toimiva Moskva telefoninumbri, sest ainult nii leiab Yandexi otsingumootor nad üles ja kuvab esimeste valikute seas.

Juri Fedulov rääkis, et sageli ei mõista Lääne ettevõtted, kuidas toimib internetiturundus Venemaal ja püüavad Euroopas töötanud põhimõtetega ka Venemaal läbi ajada. Tegelikkuses aga kasutab valdav osa venelasi mitte Googlet ja Facebooki, vaid hoopis Yandexit, vkontakte.ru ja odnoklassniki.ru veebikeskkondi ning need toimivad mitmeti erinevalt Googlest ja Facebookist. Tema sõnul tuleks aga kõigil, kel on vähegi emotsionaalne toode või teenus, venelastega suhtlemisel panustada just internetiturundussse, kuna teadaolevalt on venelased maailmas enim aega internetis ja sotsiaalvõrgustikes veetvad inimesed.

Kuna Venemaa suurim otsingumootor Yandex on konstrueeritud ennekõike lugema keerukat vene keelt, siis paratamatult leiab ta esmalt üles vene keelsed temaatilised lehed, rääkis Fedulov. Teiseks otsib Yandex veebilehelt Venemaa telefoninumbreid, kõige suurema vastukaja saavad Moskva telefoninumbrid, mida ka mitmed lääne organisatsioonid igakuiselt selle tarbeks koos kõnekeskuse teenusega rendivad. Kui sul pole veebilehel sellist telefoninumbrit, siis jääd paratamatult varju.

Fedulov analüüsis ka EASi loodud visitestonia.com/ru lehte ja tõi välja, et kontaktinfo on inglise keeles, Moskva ja Peterburi kontaktaadresside juures pole kaarti, millega venelased on väga harjunud ning lihtne tagasiside vorm puudub hoopiski. Tema sõnul meeldib  venelastel kohe suhtlemist alustada ja küsimusi esitada, seda siis kas helistades või kodulehekülje tagasiside väljale kirjutades. Isegi, kui leht pole loodud müügikasvu genereerimiseks, oleks mõistlik tagasiside vorm siiski luua ja see kasvõi kellegi teenusepakkuja juurde edasi suunata, leidis ta.

Juri Fedulovi sõnul kasutab Venemaal ainuüksi vkontakte.ru sotsiaalvõrgustikku 10 korda rohkem inimesi kui Facebooki, mistõttu on vähemõjus end vaid Facebookis turundada.

Saadet Feduloviga saab kuulata siit.

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse