19.01
2014

Yuri Fedulov: Yandex toob rohkem vene turiste Eestisse kui Google

Vene turist ei ainult mitte kõige kiiremini kasvav segment Eesti turismiäris, vaid tegu on inimestega, kelle kohalemeelitamise üle murravad pead paljud hotellide, restoranide ja muuseumide juhid nii Eestis kui ka mujal maades. Et üheks peamiseks kommunikatsioonikanaliks on tänapäeval internet, uurisime Venemaa juhtiva internetiturunduse firma Ashmanov & Partners Peterburi osakonna juhataja Yuri Fedulovi käest, mida peaks Eesti ettevõtjad venelastele turundamisel silmas pidama.

Mis on peamised erinevused Goole ja vene otsingusüsteemi Yandex vahel?

Erinevusi on mitmeid. Esmalt tuleks kampaaniaid planeerides arvestada, et Venemaal omab Yandex 65% turust, Google vaid 25%. See võib tunduda uskumatu kui arvestada, et EL maades on Google osakaal ligi 95%. Peamised erinevused on näiteks, et Yandex ei armasta ümbersuunamisi, Google mõistab Javascripti paremini, Google indekseerib veebilehti kiiremini ja rohkem, FLASH ja AJAX indekseeritakse erinevalt, samuti töötab geograafilise asukoha määramine erinevalt.

Milliseid otsisõnu ja kui tihti kasutavad venelased Eesti turismi võimaluste kohta info otsimisel ja millised erinevused paistavad silma võrreldes Läti ja Leeduga?

Vaatasin kõiki Balti riike. Detsembris otsis Eesti kohta infot ligi 23 000 venemaalast, samal ajal otsis Läti kohta infot peaaegu 11 000 ja Leedu kohta 5000 inimest. Enim otsitud sõnapaaride seas olid Tallinna hotellid ja Tallinna reisipaketid (отели таллина, туры в таллин) vastavalt 8300 ja 6600 korral.

Kas oskate välja tuua mõni runeti otsingusüsteemide kui kampaaniakanalite kasutamise eduloo mõne rahvusvahelise firma poolt?

Meil on üks klient veebilehega invest-in-germany.ru, kes on saavutanud hämmastavalt häid tulemusi. Me tutvustame neid lugusid oma presentatsioonis juba veebruari keskel toimuval konverentsil Tallinnas.

Yuri Fedulov Ashmanov & Partneritest on üks esinejatest 13. veebruaril toimuval turismimessi Tourest eelkonverentsil Ahvatlev külaline Venemaalt: 100 ideed, kus nad analüüsivad muuhulgas Eesti turismifirmade veebilehekülgede atraktiivsust vene turisti vaatevinklist.

 

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse