09.10
2014

Vene äri meistriklass: 100 ideed

Vene äri meistriklass: 100 ideed

Elman Mekhitev

  1. Venemaa edu sõltub nafta ja gaasi hinnast.
  2. Ainult nafta ja tarbijahinnaindeks üksi ei suuda SKP kasvule kaasa aidata.
  3. Paljud inimesed lähevad välismaale nende ettevõtetele lisarahastust otsima.
  4. Jaetarbijatele antakse laene rublades, pankadele ei meeldi riske võtta.
  5. Vene suurettevõtted on hakanud otsima lisafinantseerimise võimalusi, suur nõudlus kohalikes pankades fondide järgi.
  6. Jaekaubandus ei suuda üksi end vee peal hoida, vajab rohkem tuge ostjatelt.
  7. 2015. aasta inflatsiooniks ennustatakse 10,5%. Dollar langes ainuüksi septembris 16%. Euro väärtus Venemaal on tõusuteel.
  8. 2 stsenaariumit Venemaal:  
    1. Venemaa valitsus ei tee midagi, järgneb seisak, madal tööviljakus, hinnad langevad, maksud suurenevad märgatavalt, toetused fondidele vähenevad, kuid formaalsuse tase jääb samaks.
    2. Võimaluste stsenaarium – poliitiline muutus, investeeringud kõrgtehnoloogiasse, stiimulid ettevõtete investeeringuteks, kasureform. Isegi see stsenaarium tähendab 2 aastat stagnatsiooni (2015. a.- 2016. a. algus). Alles 2016. aasta lõpus ja 2017. alguses on näha positiivseid muutusi.
  9. Paljud inimesed on täna säästmise lainel, tarbimine langeb. Inimesed säästavad juba 2011 a. novembrist ning paljud kliendid ei võta enam laene.
  10. Suur kapitali väljavool 2011 aasta novembrikuust.

Viktor Mironov

11. Ava endale Venemaa läbi tutvuste, sest sa kunagi ei või teada…

12. Venemaa ei ole kuu peal, kuid sa peaksid teadma mõningaid reegleid.

13. Ära sisene sealsele turule oma reeglite ja arusaamadega.

14. Võta alati pass ja viisa kaasa – teine pass, teine viisa

15. Ära unusta oma kaubamärki registreerida

16. Kaubamärgilt saadavaid tasusid võib kasutada ekspordis taasfinantseerimiseks.

17. Kujunda parim kohaliku turu strateegia koostöös partnerite ja teenusepakkujatega.

18. Ava kontor nii Moskvas kui ka St. Peterburis ning ütle, et sa oled Eesti ettevõtte tütarfirma, seepeale tulevad inimesed ja kulutavad raha.

19. Hetkel on turusituatsioon keeruline, ole valmis ja reageeri vastavalt.

20. Kui sul on tütarettevõte või ühisettevõte, siis ole kuludega kursis ja saa otsene informatsioon pangalt endalt. Kui teed rahvusvahelisi ülekandeid siis pank võib seda kontrollida ja tegevjuhilt nõusolekut küsida.

21. Ei ole kerge leida õigeid inimesi ja vallandada valesid. Hetkel on just õige aeg parimate inimeste leidmiseks.

22. Leia töötajaid, kes on valmis töötama väga madala fikseeritud palga ja boonussüsteemiga või kaasa partnerid.

23. Hetkel on parim aeg hea kontorikoha, asukoha, mööbli ja rendihinna leidmiseks.

24. Rendilepingud, mis on pikemaajalised kui 1 aasta peaksid olema registreeritud kinnistusregistrisse.

25. Venemaa ei ole odav ega ka liiga kallis.

26. Raha ei otsusta kõike, kontrolli hinda ka nii-öelda nurga taga.

27. Raha ei garanteeri kvaliteeti.

28. Ära karda Venemaad, naudi seda, kuid tea, et sind on hoiatatud.

29. Kriis on võimaluste aeg.

30. SKP langus ei tähenda, et inimesed on tarbimise, söömise jne lõpetanud.

Artem Daniliants

31. Internetiturundus Venemaal on üks paljudest võimalustest silma paista.

32. Tugevad online turundusele panustavad ettevõtted on Vene turule jõuliselt sisenemas.

33. Venelased on tasapisi hakanud harjuma võimalusega veebis ostude eest krediitkaardiga tasuda. Seetõttu on võimalik müüa kaupu tunduvalt hõlpsamalt, ilma  Yandeks rahata jne.

34. Reisikorralduse valdkonnas tegutsevate äride maht on vähenenud oluliselt, siin eelistavad venelased võimalusel Euroopa teenusepakkujaid.

35. Üheks eeliseks krediitkaardiga maksmisel on vahendustasu puudumine. Heaks loosunglauseks oleks siin: „ Säästa raha otse meilt ostes. Maksa praegu ja me anname sulle kingituse. Tee koostööd usaldusväärse Euroopa ettevõttega!“

36. Suurem osa online mahtude kasvust tuleb väljaspoolt Moskvat ja Sankt-Peterburgi. Seal piirkonnas ei ole ka konkurentsiolukord nii terav, sinna turule on lihtsam pääseda. 

37. Internet on Venemaal ühe enam kättesaadav, 3-5 eurot kuutasuga.

38. Kiiret andmesidet võimaldavad seadmed levivad üha enam, Venemaa jättis vahele 3G andmeside ja liikus kohe kiiresse 4G võrku.

39. Venelased kasutavad sageli tehnika viimast sõna, on väga altid ja huvilised proovima uusi tehnilisi võimalusi.

40. WIFI võrgud on suhteliselt levinud: näiteks on kättesaadav St. Peterburgis metroojaamades ja Moskvas rongides, Nevsky on kaetud WIFIiga.

41. E-kaubanduse mahud Venemaal on tohutud, üha enam levib mobiiliine internet.

42. Meditsiiniturism on kasvuteel.

43. Venelased eelistavad maksta, kui on saanud kauba reaalselt kätte. Õnneks on välja mõeldud mitmeid lahendusi, mis võimaldavad arveldada kohapeal kodudes. 

44. Paku kliendile rahulolu tagamiseks kauba kohaletoimetamise võimalust.

45. Praegu on õige aeg turule sisenemiseks, konkurents ei ole tihe ning sina oled soodsal positsioonil, kui majandus hakkab taas kasvama.

46. Müü otse klientidele, ilma vahendajateta.

47. Investeeri sellesse, et oleksid nähtav Yandeks`is, kuid ära unusta Vkontakte keskkonda.

48. Vaata arenevate regioonide poole, sest Moskvat iseloomustab kõrge hinnatase. 

49. Ole kindel, et suudad pakkuda parimat kogemust mobiilikasutajale.

50. Venemaale suunatud veebileht peaks asuma ka Venemaa serveris.

51. Kui sa otsustad mitte reageerida, siis see mõjutab ka su äritulemusi.

52. Läbi Serbia ja Valgevene kaudu Venemaale eksportides ja lisandu kaubale lisatasusid.

53. Kui soovid hetkel Venemaal uut firmat avada, siis see võiks soovituslikult olla internetis, sest tehnoloogiat saab Venemaale kohale toimetada. Vene tarbijateni jõuavad paljud tooted 10 aastat hiljem.

54. Riskide maandamiseks ja kulude jagamiseks oleks soovituslik samal turul tegutsejaga, kuid mitte konkurendiga, ruume jagada.

55. Inimesed püüavad säästa raha ja paigutada seda näiteks kinnisvarasse, ehitussektor on Venemaal tõusuteel.

Yuri Fedulov

56. Venelased kuuluvad maailmas TOP 3 riikide hulka, kes tarbivad online sotsiaalmeediat kõige rohkem.

57. VKontakte sihtgrupp on nooremad 25-35a, seal on spetsiiflised muusikalistid, videod, rohkem suunamisvõimalusi. Odnoklassniki – 45a+, Facebook on ingliskeelne, rohkem professionaale, kõrgema sissetulekuga. Kasutatakse ka mail.ru-d.

58. Sotsiaalmeedia keskmine kasutusaeg Venemaa – 7 tundi Vkontaktis (kuna seal on palju videoid), vaid 1 tund Facebookis

59. Vkontaktes saab reklaame suunata ning juhtida paremini, kuid nende aplikatsioon  on üsna kallis.  

60. VKontakte on samuti hea võimalus müüa tooteid lõpptarbijale, nt Prisma poed.

61. Kui te alustate äri Venemaal, alustage Vkontaktest, samuti töötavad LinkedIn ja Youtube.

62. Loo isiklikke B2B kontakte, kasutades sotsiaalmeedia chattimise ehk vestluse võimalust. 

Ilja Burtsev

63. Reklaamiturg areneb samas tempos nagu ka kõik teised arenevad turud, mahud suurenevad.

64. Tänavareklaam pole enam see, mis ta oli varem. Palju kasutatakse internetireklaami, puutetundlikke ekraane. Seda ka tänavatel, kuna nad köidavad tähelepanu, koguvad rohkem kontakte. Klassikalist välireklaami enam eriti ei eksisteeri.

65. Ühine veebileht kaotab tähtsust, pigem suunata kogu traffic reklaamikampaania veebilehele.

66. Reklaam on muutunud sotsiaalsemaks – Venemaal rohkem kui Eestis, populaarsemad valdkonnad on tervishoid ja ohutus.

67. Eesti reklaamiturg on pidevas liikumises, enamasti samad inimesed, kes on ringluses, kõik on kõigiga seotud.

68. Peterburis on üle 5 miljoni elaniku, hea turg alustamiseks.

69. Vene ärimehed on üldiselt valmis koostööks Eestiga ja usaldavad siinseid ettevõtjaid.

70. PR-s tuleks läbi mõelda ehk mis looga te Venemale lähete.

71. Tarbijad muutuvad ratsionaalsemaks nii Eestis kui Venemaal.

72. Viimastest sündmustest lähtuvalt pööratakse rohkem tähelepanu sellele, et toode on valmistatud koduturul. Varem oli vastupidi, pigem mindi ostlema lähiriikidesse.

73. Korrektne vene keel on väga oluline - sõnum peaks olema arusaadav, loogiline ja grammatiliselt korrektne.

74. Eestis on haruldaselt väga vähe spetsialiste, kes saaks kontrollida sisseostetud tõlgete kvaliteeti.

75. Tihti kohendatakse eestikeelne kampaania kõige lõpus venekeelseks, see paraku ei toimi.

76. Tuleks leida eelarve eraldiseisvale venekeelsele kampaaniale, kus arvestatakse venekeelsete inimeste mentaliteedi ja keelelise spetsiifikaga.

77. Erinevatel kampaaniatel on samad venekeelsed diktorid, otsige uusi hääli.

78. Võimendus tuleb siis, kui kasutada lisaks mobiilile ka teisi reklaamikanaleid samal ajal.

Alar Anton

79. Kui eesmärk on müüa maju, siis on mõistlik keskenduda majanduslikele teguritele, mis aitavad seda teha.

80. Peterburis inimesed näitavad välja, et nad on väga kultuursed ning reageerivad kiiresti muutustele.

81. Moskva on koht, kus on raske sünenergia.

82. Tjumen, Novosibirsk, Sverdlovsk – nende mõtlemine on eestlastele lähemal, nad on ausamad, avatumad.

83. Inimesi ja ressursse on Venemaal palju. NT:metall, õli ja õlitooted, maagaas, puit ja kemikaalid.

84. Suhete hoidmine on oluline.

85. Luba ainult seda, mida saad lubada.

86. Täida kohustusi ja ole vajalik.

87. Ära mängi poliitikut, vaid ole ärimees, kellel pole vaja nende raha, aga kes on vajalik ja kelle pealt saab teenida.

88. Venemaa oma toode paraneb.

89. Nõudlikkus, kriitika, usaldamatus kasvab.

90. Surve hinnale on kasvuteel.

91. Ostujõuliste klientide arv väheneb – kui riigil hakkab raske, siis raske hakkab olema ka keskklassil.

92. Tuleb reageerida kiiresti, osata korrutada ja arvutada, olla hea partner. Geopoliitiline olukord ei mängi nii suurt rolli inimeste mõtetes.

93. Venemaa ei vali partnereid Euroopas lähtuvalt sellest, keda nad toetavad praeguses konfliktis. Raha loeb!

94. Oluline on juristi olemasolu, vaja teada nüansse täpselt.

95. Austa partnerit, mäleta tema tähtpäevi.

Natalia Penkina

96. Meedia aitab jõuda sihtgrupini palju kiiremini.

97. Olge ekspert oma kitsas valdkonnas, ärge olge laialivalguv.

98. Öelge ajakirjanikele esmalt seda, mida nad tahavad kuulda. Küsige nende käest, mida nad tahavad kuulda.  

99. Otsustage, kes teie firmast hakkab suhtlema ajakirjanikega, kui nad pöörduvad teie poole. Jagage kontaktandmeid.

100. Olge loominguline, et teist kirjutataks.

101. Olge trendikas, inimesed väsivad ära sotsiaalsetest projektidest.

102. Fontanka.ru on kõige loetum online meedia Peterburis.

103. Olge julged ja võtke ühendust otse ajakirjanikega.

104. Paluge partneritel viia teid ajakirjanikega kokku.

105. Olge valmis vastama poliitilistele küsimustele ja valmistage ette viisakas vastus.

106. Olge nii vähe emotsionaalne kui võimalik.

107. Tuleb olla kursis maailmas ja Venemaal toimuvaga.

108. Meedia pääsemiseks on vaja häid suhteid, aga ka head lugu, müüti.

109. Ajakirjanik ootab oma meediaväljundi täitmist, ta on tänulik, kui talle pakutakse midagi, millest kirjutada. Sisu peab olema huvitav ja kaasahaarav.

110. Aidake ajakirjanikel olla edukam, säästke nende aega.

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse