08.09
2014

Berliin on Roomast atraktiivsem turismi sihtkoht

Berliin kogub populaarsust järgmise „suure“ turismikohana Euroopas, olles külastatavuselt kolmandal kohal Pariisi ja Londoni järel, kuid seljatades Rooma. Võrreldes eelmise aastaga, on turistide arv, kes veedavad vähemalt ühe öö linnas, tõusnud 8,2% 27 miljoni inimeseni. Selline turistide vool on õnnistuseks suveniirimüüjatele, kelle müüginumbrid aina kasvavad, kuid kohalikud elanikud ei ole õnnelikud linnas, mille kohta vanasti öeldi „vaene, aga seksikas“.

Paljud kohalikud peavad töötama mitmel töökohal ja tahaksid vabal ajal rahu, aga selle asemel on nende elurajoonid täis alkoholi-turiste. See, et linn ei ole valmis „turistide uputuseks“ ilmneb juba lennujaamas, mis pole ehitatud 55 000 reisija igapäevaseks läbilaskeks ning uue lennujaama valmimisaeg on teadmata, kuigi seda ehitatakse alates 2006. aastast. Sel aastal eeldatakse uut turistide rekordit Berliinis novembris, kui tähistatakse Berliini müüri langemise 25. aastapäeva.

Berliini dünaamilist kasvu on turism mõjutanud vaid positiivselt ning näiteks Berliinis on töötuse määr eelmisel kuul 11,1%, mis viib Berliini Saksamaa Liitriikide seas kõrge töötuse määraga liidumaade seast välja esmakordselt pärast 1997 aastat. Turismi kasvule aitab kaasa ka see, et Berliinis on peaaegu sama palju hotelle kui New Yorgis ja voodikohtade arv kasvab järgnevatel aastatel 150 000ni. Samas tunnevad kohalikud, et turistide jaoks on Berliin nagu suur Disneyland, kus kohalikud elanikud on näitlejad. Linnas müüakse kleepse kirjaga „Berliin ei armasta sind“, mida on kleebitud üle terve linna seintele ja lambipostidele.

Linn on otsustanud kulutada 300 000 eurot selleks, et muuta olukorda kohalike jaoks talutavamaks, näiteks puhastada turistirikkamaid piirkondi rohkem prügist ning lisada öiseid busse klubide ja baaride aladesse. Samas kui kohalikud kurdavad, et turistide tõttu on näiteks kohaliku pagarikoja järjekord liiga pikk, siis reaalsus on see, et turistideta seda pagarikoda ilmselt ei olekski. Võib juhtuda, et inimene, kes täna on pidutsev turist ja tunneb end Berliinis hästi, asutab homme samas linnas juba oma ettevõtte. Lõppude lõpuks Berliin soovib veelgi enam turiste endale meelitada, sest ta vajab neid , kuna eelmisel aastal moodustas turism 10,6% linna SKPst. Seega turistid tulevad Berliini, et näha, milliseks on Berliin muutunud ja seeläbi arendavad seda edasi.

Vaata originaalartiklit siit.

Tule osale foorumil Vene äri meistriklass.

Kuula Turundusraadio saadet teemal How tot do PR in Russia, kus oli külaliseks Natalja Penkina.

 

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse