09.05
2014

100 ideed konverentsilt Lojaalsuse juhtimine: 100 ideed

Vaata millised 100 ideed võtsime kaasa Lojaalsuse konverentsilt:

1. Tõusev trend on coalition loyalty programs (programmid, kus inimesed saavad boonuseid mitmest ettevõttest). Näiteks Partnerkaardi programm
2. Sotsiaalse suhtluse eest saab rohkem punkte kui ostude eest
3. Too sisse võrdlus teiste tarbijatega, näita, mitmendal kohal on klient oma ostude poolest
4. Gamification trügib lojaalsusprogrammidesse
5. Kuidas saada kätte digital stickiness (kaasahaaravus kõikides kanalites)?
6. Hoia valik pigem väike, aga täpne
7. Tehnoloogia aitab ka väikestel ettevõtetel suureks saada
8. Mobiilsed kliendikaardid http://ee.svipe.com/
9. Lojaalsuse juhtimine sõltub turust ja klientide tüübist ja võib olla igal turul erinev
10. Erinevatel turgudel võivad olla lojaalse kliendi kommunikatsiooniks sobivad erinevad vahendid (mõnel e-mail, mõnel paberpostitus)
11. Vau elamus vajab värskendamist
12. Lojaalsusest on oluline anda sisend sortimendi, toodete ja teenuste arendusse
13. Kuidas teha nii, et inimesed oleksid sama uhked su  allahindlusprogrammi kuulumise üle nagu nad on golfiklubisse kuulumise üle?

Gamificationi vaatenurgad:
14. Isiksuse vaatenurk: Mis võiks olla see kummaline, mis paneks inimesed sinu lojaalsusprogrammist põnevusega omavahel rääkima?
15. Autasu vaatenurk: Missugused autasud teeksid sinu lojaalsusprogrammi põnevaks?
16. Koostöö vaatenurk: Kuidas teha sinu lojaalsusprogrammi liikmed omavahel tuttavaks?
17. Väljakutse vaatenurk: Missugused võiksid olla osalejatele väljakutsed sinu lojaalsusprogrammis?
18. Juhuse vaatenurk: Mis võiks olla sinu lojaalsusprogrammis täiesti juhuslik?
19. Oskuste vaatenurk: Kuidas saavad sinu lojaalsusprogrammi liikmed oma oskusi arendada?
20. Eesmärkide vaatenurk: Mis võiks olla sinu lojaalsusprogrammi ülim eesmärk?
21. Naudingu vaatenurk: Missuguseid naudinguid võiks sinu lojaalsusprogrammi lisada?
22. Uudishimu vaatenurk: Kuidas teha nii, et sinu lojaalsusprogrammi liikmed ise mõtleksid veel välja uusi küsimusi?
23. Nalja /fun vaatenurk: Mis osad sinu lojaalsusprogrammis võiksid olla naljakad ja rõõmustavad?
24. Üllatuse vaatenurk: Kuidas saaksid sinu lojaalsusprogrammi liikmed üksteist üllatada?
25. Kogemuse vaatenurk: Mis kogemuse peaks sinu lojaalsusprogrammi liige sellest saama?

26. Kas Su Facebooki fännid on lojaalsed kliendid ja ostavad rohkem kui teised?
27. Õige toode õigel ajal ilma allahindluseta võib tuua 40% klikkijatest ostma
28. Postkasti otsepostitus on ainus kanal, mille jaoks pole vaja luba küsida
29. 40% postituspiirkondadest on valed, vaja on kas areaali laiendada või piirata ja kasvatada sellega kuni 18% müüki
30. Kliki järgi ennustades paned 50% otsusega mööda
31. Google returning visitors segment eraldi tähelepanu alla võtta ja leia nende hulgast need kõige sagedasemad külastajad ja analüüsi, kes nad on, mis tehnikat kasutavad, kust tulevad ning mis neid huvitab
32. Kasuta nende puhul Google remarketingi
33. Suuna remarketing ka lojaalsete klientide otsingutesse
34. Jaga missiooni ja väärtusi
35. Jaga oma kama ja võimenda seeläbi oma väärtusi ja usaldusväärsust
36. Ootuste ületamine on lihtne siis, kui nad on kõige madalamal
37. Ära konstrueeri barjääre kliendi lojaalsuse vastu
38. Analüüsi teel võib jõuda sotsiaalse aspekti olulisuseni
39. Kui kliendiga hakkab leping lõppema, kutsu kohe tagasi. Ära karda olla liiga pealetükkiv (1. kuu jooksul 7 meeldetuletust ja järgneva poole aasta jooksul 15 erineva sisuga loogilises jadas sõnumeid)
40. Ole kohal life eventide puhul (näiteks uus kodu, lapse sünd, uus töökoht vms). Soomest saab andmebaase inimeste kohta, kes on kolinud => neil on vajadused muutunud
41. Läbipaistvus annab lojaalsuse
42. Oma foorum = oma sotsiaalne kanal
43. Kliendid ise kirjutavad raamatuid, kuidas su teenust kõige paremal moel kasutada ja korraldavad ise koolitusi
44. Kui oled ise avatud, siis usaldatakse sind selle võrra rohkem

Lojaalsusest
45. Korduvoste saab osta läbi allahindluste, kuid tegemist on pigem vangla, kui lojaalsusega
46. Töötajate kõrge rahulolu ei pruugi alati viia rahulolevate klientideni, selleks on tihti vaja ka muid tegureid
47. Lojaalsed kliendid ei pruugi aidata kasvatada kasumit läbi selle, et need soovitavad uusi kliente, sest need uued kliendid ei pruugi olla ettevõtte jaoks kasumlikud. Seda võib pidada pigem siis, kui tooted on kõrge sotsiaalse väärtusega (luksuskaubad), mitte aga madala sotsiaalse väärtuse (WC paber) puhul
48. Tihti jätkavad rahulolematud kliendid ikka oma ostmist, sest nad kas ei jõua, ei saa mujalt osta või neil pole muud valikut
49. Pikaajalised kliendid ei pruugi alati osta rohkem ja tuua suuremat kasumit, sest nad võivad kuuluda hoopis kahjumlike klientide gruppi
50. Uue kliendi võitmine ei pruugi maksta kordades rohkem kui olemasoleva hoidmine, sest tihti massimeedia kommunikatsioon mõjutab pigem olemasolevad kliente ja kinnistab neid
51. Lojaalseid kliente ei pruugi alati olla odavam teenindada kui mittelojaalseid, sest nad võivad tänu sellele, et nad teavad rohkem, olla palju nõudlikumad kui uued kliendid

52. Gamifing personal growth
53. Tee vähesed väga õnnelikuks, mitte paljud natuke
54. Kingad kui seitsme penikoorma saapad isiklikuks arenguks
55. Ilma emotsioonita ei jää asjad meelde
56. Lojaalsus tähendab seda, et enam nad mujal poodides ei käi ja nüüd võtavad sõbrad ka kaasa
57. Kui saad müüa ühele 20% odavamalt, siis miks sa ei saa müüa kõigile?

Aaretejaht:
58. Kuidas mõõta lojaalsuse tootlikkust? Tulu/kulu
59. Mis hetkest on klient lojaalne? Millised on kriteeriumid? Korduvost, ostu sagedus, ostu suurus+kinnitab, et on lojaalne+tagasiside+soovitusindeks; top choise omas kategoorias, emotsionaalne suhe pakkujaga
60. Millised nö tasuta testid aitavad lojaalsust hoida? Tähelepanelikkus, meelespidamine, koostööpartnerite kontaktide jagamine, tasuta info, ekspertarvamus, aitäh ütlemine, kokkusaamised, ühtekuuluvus, kogukond
61. Kas piiratud ressurssidega kasvatada lojaalsust või arendada toodet või teenust? Hea toode= lojaalsus (tuntud brändi puhul); kui lojaalsus on mingil tasemel, siis pigem toote ja teenuse arendus
62. Kuidas kasvatada lojaalsete klientide käivet? Analüüsida ostukäitumist, hoida head kvaliteeti, hea klienditeenindus, teha hinnapõhiseid kampaaniad vaid lojaalsetele klientidele, eraldi eksklussiivsed pakkumised lojaalsetele klientidele, kas limiteeritud pakkumiste näol või mõne toote pakkumisel, mis tavainimesteni ei jõua
63. Kuidas teha kink, mis aitab tõsta lojaalsust? Kink, mis tõstab emotsiooni; kinkekaart tänuga, käsitsi kirjutatud
64. Mis asjad kehtivas kliendiprogrammis lõpetavad koheselt lojaalsuse? Allahindluste lõpetamine, kaarditasu muutmine, tasuta teenuste muutmine tasuliseks, põhiharjumuste muutmine
65. Mida teha, et kliendid ei pendeldaks konkurentide vahel? Vaja teha lojaalsusprogramm rohkem eristuvaks
66. Kuidas saada analüüsidest saadavast infost raha kätte? Ära otsi analüüsides juhuslikke korrelatsioone, pigem testi erinevaid hüpoteese näiteks otsides life even’te, tänu millele võiksid vajadused ja käitumised muutuda; tegutse ja katseta, mitte ära imetle tulemusi
67. Kuidas suurendada lojaalsust B2B klientide puhul? Hoia meeles nad ka halbadel aegadel, ehita üles ettevõtte kogukond; lahenda probleeme, mitte ära paku madalaimat hinda, õpi kliendi äri põhjalikult tundma

68. Selleks, et harjumusi muuta, tuleb teadvustada, miks me neid kasulikuks peame
69. Turunduses ei ole mitte ainult B2B ja B2C, aga ka B2B2C vms
70. Ära müü toodet, vaid loo kliendis motivatsiooni seda osta ja kasutada. Juuksuril võib olla motivatsioon saada tuntud kunstnikuks (inspireeri teda), olla veel parem professional (koolita teda), saada edukaks ettevõtjaks (mentorda ja anna nõu juhtimiseks), olla hea koolitaja (aita leida esinemisvõimalusi), teha inimesi ilusaks ja õnnelikuks (toeta toodetega). Kuidas see sinu äris oleks?
71. Püüa saavutada “Host” bändi roll, sest kaotad oma “teisejärgulise” brändi koha niipea kui “host” selle tühimiku täidab
72. Mida lähemal silmale, seda lähemal südamele. .. aga see on kallis, ajas muutuv ja raskesti skaleeritav. => kasuta äppi! Coachimise printsiibid tulevad lojaalsusmaailma
73.  Harjumuste muutmine B2B's: iga kliendi töötaja otsustab ise, mis harjumust kujundada. Äpp aitab sellel teel. Tööandja saab arengut jälgida
74. Lojaalsus on tasu, mitte eesmärk

Kuidas luua harjumusi:
75. Hea tuju ja nali aitavad luua harjumusi
76. Vajaduste selgitamise harjumus: muuda kohustuslikuks, eeskujud
77. Korduvostude harjumus: tuleta meelde, tee mugavaks ja lihtsaks, teadvusta trende
78. Uue proovimise harjumus: näita lisaväärtust, ole mänguline, lase kellelgi teisel soovitada
79. Ostuharjumuse kujundamine: kliendikaart, lisaallahindlused, mugavus (parkimine, iseteenindus)
80. Külastamisharjumuse kujundamine: mida rohkem säästad, muusika kassas taustaks; aparaat, mis annab teada ostukorvi vitamiinide või kalorluse info
81. Proovimisharjumuse kujundamine: VIP toote proovimine, kleit->arvuti->king->pood; riidepoes kontrolli läbi outfit’i, mis isiksuse tüüp oled
82. Soovitamise harjumus: üle-eestiline kampaania “parim soovitaja” (piiks, kui oled 10 soovitust andnud), kampaania promootorid, soovitajale saadab isikliku tänu ettevõtte tegevjuht
83. Info võrdlemise harjumus: mahlakas blogi
84. Info otsimise harjumus: äpist kuulad, millest inimesed räägivad, näed teisi, kel sarnased soovid
85. Kiitmise harjumus: komm kiituse eest, avalik tähelepanu kiitmise eest, kiidukell baaris, harjuta kiituse saamisel tänama

86. Fänn kogu eluks: Kas ta astub siis elust välja, kui ta enam fänn ei ole?
87. Fänlus kui elustiil ja panustamine, fänne ei saa osta
88. Fänlus on midagi enamat kui lihtne elu, see on ühtekuuluvus
89. Ühised väärtused liidavad
90. Jalgpallihaigla fännide eesmärk ja roll kristallselge: “meeskonna 12-s liige”, toetame nii heas kui halvas, koht, kust ei saa lahkuda. Mis on Sinu lojaalsete klientide eesmärk ja roll?
91. Hoida tuleb oma fänne, mitte panustada ainult uute võitmisele
92. Jalgpallihaige vabast tahtest
93. Lojaalsus süveneb läbi emotsioonide
94. Inimesed tahavad kogeda vaueffekti, siis tulevad tagasi
95. Kliendipoolseks keerata pakkumised: sihitud pakkumine nõuab ka häid kliendikontakte
96. Mida harvem etakse, seda ägedam peab programm olema
97. Allahindlused ei loo kliendilojaalsust: teenindus on see võti: ülim ja hea
98. Turuliider ei võistle pakkumiste osas mitte konkurentidega vaid iseendaga
99. Ole avatud, aus ja läbipaistev- kui sina usaldad klienti, usaldab klient sind
100. Ära paku kliendile valikuid, paku talle seda, mida tal vaja on!
101. Muuda kliendi harjumusi läbi mängulisuse
102. Suhtle kliendiga heas ja halvas!

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse