Uute juhtide tõukefoorumi eel jagasid mitmed meie noortest juhtidest koostööpartnerid oma kogemusi ja mõtteid juhtimisest.
Soovid jagada oma juhtimismõtet? Lisa oma mõte siin.
Minu meeskond koos kliendibaasiga on kasvanud 2 aastaga, tänaseks1500 inimest (nii era- kui juriidilised isikud)
Minu põhiliseks juhi rolliks on olla eeskuju oma meeskonnale, motiveerida läbi positiivse kogemuse ja mentorluse. Liidriks olemine eeldab, et teed enne ise kõike ees, mida ootad teistelt. Juhid südamega, sest oled korraga nii juht, psühholoog, sõber, suhtenõustaja kui ka kõike muud.
“Ära karda välja tulla juba teostatud ideedega. Kui teed sama asja, mida teisedki, siis tee seda lihtsalt paremini kui seni tehtud. Töötajaid valides vali enda kõrvale endast targemad. Maksa neile palka selle eest, mida nad sulle õpetavad.”
Leia enda ümber inimesi, kellelt õppida - olgu need äripartnerid, kolleegid või su enda meeskonnaliikmed. See tähendab, et tööle võta inimesed, kes vähemalt kolmes olulises tööasjas on sinust targemad ja hoia neid. Ja kõige tähtsam, kõige lihtsam on öelda: ʺSeda ei saa teha!ʺ, aga keskendu parem lahendustele, kuidas saab. Lihtne tõde, mida kerge unustada.
Juhtimine algab teenimis valmidusest. Minu jaoks on teeniva juhtimise sisu: selge visiooni ja suuna andmine ning siis käiste üles käärimine ja selle tegemine, mida iganes on vaja teha selleks, et aidata oma töötajatel olla edukad – elada visiooni kohaselt ja saavutada seatud eesmärke.
Usalda oma sisetunnet/südame häält!
* Koonda enda ümber mõtlemisvõimelised inimesed, kellele saab usaldada konkreetsed vastutusvaldkonnad ning anda neile võimalus iseseisvaks tegutsemiseks.
* Suured otsused teeme alati kui võimalik kollektiivselt e. vähemalt juhtkonna tasemel. Nii on kõigil selge arusaam otsuste tagamaadest ning vähemalt emotsionaalne vastutus nende elluviimisele kaasa aidata.
* Töö juures peaks valdavalt valitsema töine ja tegus õhkkond, aga peab olema ka fun´i. Selleks korraldame vähemalt korra kvartalis ühisüritusi, mille käigus midagi uut ja huvitavat kogeda ning samas oma kolleege ka tööväliselt tundma õppida.
Üks olulisemaid juhtumise põhimõtteid minu jaoks on oma töötajate usaldamine. Juht ei tohiks töötajatelt ära võtta vastutust tema töö eest ning pidevalt sekkuda. Töötaja peab tundma, et teda usaldatakse ja temal on täielik vastutus oma valdkonna ees. Juht võib vajadusel suunata ja nõustada, siinkohal on oluline inimlik keskkond, mis soodustab osapoolte vahel avatud suhtlust. Seega, selgelt jagatud rollid ja vastutus on minu meelest eduka juhtimise aluseks.
Tee tööd inimestega, kellega sa võiksid minna kasvõi maailma lõppu. Ole personaalne leides igaühele õige motivatsioon ja eesmärk. Samas pea meeles ühiseid eesmärke,sest organisatsioon toimib hästi vaid tervikuna.
Failing to plan is plan to be failed.
Teenuspõhise ettevõtte saab alustada tegelikult väga väheste kuludega. Kodulehe saab luua spetsiaalsetes veebikeskkondads sobivale mallile minimaalse tasu eest, Facebooki lehe loomine on täiesti tasuta. Kontoriruume ei ole samuti internetiajastul vaja. Kõik, mida vaja, on kandev idee ja julgus peale hakkamisel.
Asjade ärategemise kunst seisneb mõistmises, mis asjad tuleb tegemata jätta või edasi delegeerida. Kui selle ära õpid, siis on kohe palju aega suurteks mõteteks ja arendustööks.
Ole loov, optimistlik, hoia jalad maas ja pea pilvedes. :)
Ükski inimene ei ärka hommikul üles mõttega: lähen täna tööle, sest soovin oma ettevõttele kasumit teenida (kui ta ise ei ole omanik). Inimene läheb hommikul tööle sooviga mõnda enda isiklikku eesmärki saavutada. Seetõttu on juhi rolliks olla inspireerija ning lahtimõtestaja. Juhi ülesandeks on luua tööle tähendus ning aidata töötajal läbi töö ka enda isiklikke eesmärke saavutada. Ainult nii on kõik osapooled õnnelikud ja tulemuslikud.
„Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab ja üks asi korragaʺ
Hea juht peab tihti olema ka hea psühholoog.
Juhtimine pole teadus vaid kunst. Suur kunst mille abil ühendatakse omanike ning töötajate eesmärgid ja huvid.
Ole alati valmis abistama nõu ja jõuga ning ole avatud saama ja andma konstruktiivset kriitikat - see viib edasi.
Õige suhtumisega on võimalik kõike saavutada, mitte millegi ees pole vaja aukartust tunda. Väljakutsed ei lahene iseenesest, need tuleb vastu võtta ja nendega tegeleda. Minevikus tehtud otsuseid pole mõtet taga nutta, õpi vigadest ja liigu edasi. Loo endale meeskond, keda saad usaldada ja ära karda oma neid kaasata.
Kui maailm ootab minult X, siis annan X+1.
Ma arvan, et ma annaks mõtteterana selle: Mõtle iga päev sellele, kas sinu pakutav toode/teenus on päriselt ka kellelgi väärtuslik ja vajalik. Kui su toode on joga, siis võid sa matta turundusse miljon eurot kuus või käia šamaani juures, ent miski ei aita. Pakkumisest algab kõik. Või alternatiivselt rohkem inimeste juhtimisega seonduv: Ole oma meeskonnaga aus. Ära küta paanikat, aga kehva mängu juures liiga hea näo tegemine on töötaja silmis pettus.
Hoida avatud suhtlust ja õhkkonda, kus julgetakse avaldada arvamust- nii saavad tekkida uued mõtted. Mis veel olulisem: ära tapa initsiatiivi!
Ettevõtjaid ja juhte iseloomustavad isikuomadused: saavutusvajadus, usk võimesse juhtida oma saatust ja elu, otsustamine ebakindlas maailmas, kus kõik faktid ei ole teada ning eneseusk ja riskitaluvus.
Ma proovin alati panna meeskonna kokku inimestest, kelle tugevustele ma plaanin panustada. Ilmselt pole mõtet väga palju loota, et introverdist saab über müügipüss või oraator. Aga näiteks tasane arendaja võib luua virtuaalkeskkondi, mida teised saavad tööks kasutada.
Kui kohtled alluvaid nagu oma parimaid sõpru, muutub juhtimine tõeliselt nauditavaks.
Kuigi minu vastutada on igapäevaselt päris palju asju, ei pea ma ennast üldsegi mitte juhiks, vaid pigem moodustame oma armsa kollektiiviga ühe mõnusalt toimiva sümbioosi, mille iga osakene on ääretult tähtis. Minu sooviks on luua töökeskkond, kuhu tullakse hommikuti rõõmuga, kus töötaja on ajalistest kammitsatest prii, kuid samas piisavalt motiveeritud, et seda mitte kuritarvitada. Samas on mulle ka väga tähtis see, et tööd ei tehta mitte tuimalt raha pärast, vaid, et see pakuks ka midagi enamat. Ning ilmselt ei ole see juhtimisraamatutes kirjas, aga südamlikkus, võrdsus ja siirus on märksõnad, mida soovin oma sümbioosis näha ja mulle tundub, et see toimib.
Tegus juht aitab kaasa ja naudib nii enda kui ka teiste inimeste unistuste täitumisele.
Kõik hakkab pihta ettevõtte visioonist - kuhu tahetakse jõuda. Kui see on paigas, siis saab sellest vastused kõikidele küsimustele. Ettevõtte visioonist ja põhiväärtustest saavad juhiseid ka ettevõtte töötajad ning seeläbi lõppkokkuvõttes jõuab see ka klientideni.
Ole oma tegevustes aus ja maksimaalselt läbipaistev, kuna Eesti on väike ja maakera ümmargune. Igapäeva juhtimises keskendu tegevustele (tööprotsessidele), mis aitavad luua kliendile väärtust, püüdes sama aeg vähendada kõiki neid tegevusi, mis seda otseselt ei tee.
Vastastikkune austus ja avatus on voorused, mida meeskonnas õhutan ja hindan. Hästi kokku töötav ja usaldav meeskond saavutab eesmärgid ja tulemused selleks näiliselt ja närviliselt pingutamata. Olen enda üle uhke kui kollegid on edukad ja õnnelikud, mistõttu minu kohus on neid toetada ja teenindada. Inimestel on tava kogetut edasi kanda ja nii on õnnelikud ja edukad ka meie kliendid.
Oluline on omaniku peast strateegia paberile ja kaastöötajateni saada.
Minu kui juhi ülesanne on võimekatele ja asjast huvitatud inimestele anda vastutus, tööriistad ja võimalused.
Kui koos arutatakse asjd läbi, siis tekib meeskonnas meelerahu, sest meeskonna liimetel on tunne, et see on nende otsus.
Tuleb olla aus. Kui ei oska/tea vastust, tuleb seda tunnistada ja tiimi liikmetelt nõu küsida ning nende antud infot usaldada.
Inimesi me lahti ei lase, saadame koolitusele.
Meeskonna juhtimine algab eesmärkide seadmisest, kuna inimesed soovivad teada, mida neilt oodatakse.
Meeskondade juhtimisel on minumeelest oluline, et meeskonnaliikmed tunneks end ise juhtidena.Talent soovib tunda, et teeb ise otsuseid ja vastutab tulemuste eest, mitte ei ole micro-manageri tööriist.
Kuni sa ennast ei tunne ja endast aru ei saa (oma mõjust teistele, oma toimimise mehhanismist), siis on teiste inimeste juhtimine keeruline (kuid mitte võimatu).
Protsesside juhtimisel on kõige olulisem järjepidevus.
Austa erinevusi, pea kinni kokkulepetest ning panusta arengusse.
Nii äris kui eraelus tuleb valida õiged eesmärgid, mille täitmisel tuleb olla aktiivne ja järjepidev. Mitte alla anda enne kui kõik soovitud on saavutatud. Tagasilöögid olgu pigem motivatsiooniks kui takistuseks.
Meeskonnatöö on kõige alus ja valetada võib vaid korra.
Eeldus on kõikide valede ja väärotsuste põhjustaja ehk et alati küsi oma inimestelt ja klientidelt.
Usalda aga kontrolli on minu moto.
Tähtis on omada ülevaadet kogu äriahela lõikes, iga struktuuriüksus ei saa arvestada ainult enda funktsioonide ja vastutusaladega. Samamoodi tuleb suunata oma alluvaid ning arendada vastavalt nende kompetentse, nii on lihtsam inimesi juhtida ja samas on alluvad motiveeritud tegevustega kaasa tulema.
Ära karda öelda EI.
Vali oma inimesed nii, et iga nendesse panustatud minut oleks investeering, mitte kulu.
Arenda ja hoia oma töötajaid. Loo võimalusi õppimiseks ja arenguks. Lase loovusel lennata, kuid hoia distsipliini. Motiveeri ja sea selged, põhjendatud eesmärgid. Näe inimest töö taga ja näe tööd inimeses.
Tee rohkem kui sinult oodatakse, sellega eristud teistest.
Ära karda aeg-ajalt väsida ja hirmu tunda! Kui lähed enamikel hommikutel heameelega tööle ja naudid, mida teed, siis oled õigel teel.
Juht peab oma ja ka oma inimeste aega oskama mõistlikult juhtida.
Kõige tähtsam on inimestele,et sa neid hoiad ja et sa neist hoolid.
Üksi, ilma inimesteta, sa ei tee midagi. Usalda neid, kaasa neid otsustesse, kuula, mis praktikutel öelda on. Ole aus, anna tagasisidet ka negatiivsete asjade korral. Ära unusta tunnustamist.
Olles noor juht, julgen äri käivitamisel lubada endale privileegi näha igas kolleegis, partneris, kliendis ja konkurendis mõttekaaslast, isegi õpetajat, kellelt avatud meelega ammutan ideid, kuidas oma eesmärke ja kõigi osapoolte rahulolu saavutada. Julgus, avatus ja kaasatus on minu jaoks igapäevased märksõnad.
Meeskonnatöös on oluline kaasata ka tootmise inimesed müügiprotsessi - nii saab olla õige hinnaga, õigel ajal, õige kliendi juures!
Arendada ja täiendada ennast pidevalt raamatute, koolituste ja mentorite abiga ning suuna seda tegema ka oma meeskonda. Inspireeri oma kolleege ja loo meeldiv töökeskkond.
Müü palju ja mõtle sealjuures ka teistele!
Tulemusele suunatud juhtimise abil saavutan paremaid tulemusi, kui läbi protsessi juhtimise.
Lühidalt: Võta aega ja mõtesta, miks Sa millegagi tegeled. Pikemalt: Öeldakse, et suund on olulisem kui liikumise kiirus. Mis kasu on kiiresti liikumisest, kui liigud vales suunas? Võta aega mõtestamiseks, miks Sa millegagi tegeled ja kas tegeled ikka õigete asjadega. Nii võid avastada, et saad kalendrist pooled ülesanded maha kriipsutada, sest need ei teenigi tegelikult Sinu (ettevõtte) huve, on suuresti ebaolulised või ei loo piisavalt väärtust. Selle arvelt vabaneb oluline ajaressurss, et tegeleda päriselt vajalike ülesannetega. Seega, säti kõigepealt suund paika ning alles siis hakka tormama.
Mulle meeldib alati öelda, et Mõtle-Unista-Tegutse-Ja-Ela suurelt!
Mitte miski ei ole kallim, kui raisatud aeg. Homme sa sooviksid, et oleksid alustanud täna!