Selle ja järgmise aasta moesõnaks Eesti turundusmaailmas tundub saavat Gamification - sõna, millel puudub tänini hea kõlaga sobiv eesti keelne vaste, kuid mis sellest hoolimata inimesi sumisema paneb. Mis see Gamification ehk mängustamine siis on? Turundusraadio saates rääkisime sellest pikemalt Christoph Brosiusga Saksamaa mängude arendamise ja mängumõtlemise agentuurist Die Hobrechts.
Christoph Brosiuse sõnul baseerub mängustamise väjaduse mõistmine arusaamisel, et suur osa tänastest tarbijatest on kasvanud üles arvuti-, mängukonsoolide ja nutitelefoni mängudega, veetes 21. eluaastaks mängides sama kaua kui kulub neil gümnaasiumi läbimiseks – 10 000 tundi. See aeg kallutab inimeste maailmakäsitlust ja muudab tajusid ning motivatsioonitegureid. Keskmine mängija on täna aga juba kolmekümnendates aastates, mis näitab, kord omandatud kirg ei kipu ajas vähenema.
Brosiuse sõnul saab seda sama kallutatust ära kasutada absoluutselt igasuguses turunduses, nii äriliste kui sotsiaalsete eesmärkide saavutamiseks.
Näitena tõi ta Skandinaavias läbi viidud eksperimendi kiiruskaamerate muutmisel karistusseadmetest eeskujulike sõitjate premeerijateks. Selleks muudeti ühte kaamerat nii, et hakati jäädvustama mitte vaid kihutajaid, vaid ka õige kiirusega sõitjaid. Kiirustajate trahvimahu ulatuses loodi loteriifond eekujulike sõitjate tarvis, kust neid siis ka premeeriti. Statistika näitas, et mängu elementidega rikastatud eeskujuliku sõidukäitumise premeerimine vähendas kiiruseületamisi enam kui 20%.
Tunniajast Turundusraadio saadet Christoph Brosiusega saab inglise keeles kuulata siit: