Maailmapanga konkurentsivõime edetabelis analüüsiti 144 riiki läbi kümnete indikaatorite ja võrreldi teistega. Eestit kiideti kui parimat Ida-Euroopa riiki.
Huvitav on aga meie eksportijate jaoks info eksporditurgude kohta. Üks indikaatoritest, mida võrreldi oli hinna olulisus otsustamisel. Kui Eestlased pidasid hinda väga oluliseks, siis meie olulisemad sihtturud Skandinaavias ja Euroopas panid hinnale hoopis väiksemat rõhku ning otsustasid paljude muude tegurite põhjal. Teine oluline tegur eksportijate jaoks on kliendikesksus. Kui Eesti on selles 31 kohal, siis meie põhjanaabrid Soome, Taani ja Rootsi on eespool. Kõige kliendikesksemad on jaapanlased. Kolmas huvitav faktor on turunduse olulisus, kus juhtiv oli USA, Eesti 54 kohal, aga taas kord põhjamaad meist eest.
Loe lisaks originaalartiklit siit.
Vaata ja tutvu ka ekspordikoolitustega:
Ekspordiplaan: planeerimisest finantseerimiseni
Toote turundamine väikese eelarvega