25.09
2014

100 ideed konverentsilt Shopper marketing:100 ideed

100 Ideed:

  1. Shopper Marketing saab alguse sellest hetkest, kui Sa hakkad mõistma oma kliendi käitumist.
  2. Ostlemine ei piirdu enam vaid nelja seinaga poes.
  3. Poes ei ole enam ainult POS ja riiuliotsad, kus on kogemus, mille klient poest saab.
  4. Mõtle läbi, kuidas tuua online “slow and relaxing” kogemus oma tavapoodi.
  5. Transmeedia on võimalus ühe loo jutustamiseks.
  6. Läbi nutitelefonide ajastu omnichannelile toetudes on võimalik kahekordistada oma poe müüki.
  7. Uueks kasvavaks trendiks on e-poes toodete uurimine ja seejärel otsustatakse ostu sooritamine.
  8. Samas käituvad paljud kliendid eelnevale ka vastupidiselt ehk uurivad infot kaupluses klienditeenindajalt ja sooritavad ostu hiljem läbi e-kanali.
  9. E-poodide osatähtsuse eeldatavaks kasvuks aastaks 2019 on kuni 40%.
  10. Senine traditsiooniline poemudel on kaduvaks trendiks.
  11. Ühe enam paelub inimesi inspireeriv ja uute ideederikas ostlemiskogemus.
  12. Oluline on lugu, mida rääkida, mitte seadmed, mida kasutada.
  13. 27% interneti poodlejatest peavad ka sealses keskkonnas head klienditeenindust väga oluliseks.
  14. Näotu ja halb kliendikogemus garanteerib väiksemad kulutatud rahasummad poekeskkonnas.
  15. Allahindluskampaaniad ei anna ühelegi ettevõttele turul konkurentsieelist.
  16. Turundaja ja lõpptarbija näevad ostukeskkonda erinevalt.
  17. Mitte klient ei pea olemine lojaalne, vaid müüja.
  18. Darty nupp on uus imeline kaasaegne võimalus vajalikul momendil kliendi jaoks olemas olla.
  19. Vivino äpp veiniostjale:  info sellest, kes on proovinud, mida arvab, palju maksab, jne.
  20. Valio lansseeris tootesarja sõnumiga, et nad toetavad toidupanka.
  21. Kui sind ei ole internetis, siis ei ole sind olemas.
  22. Facebooki võidukampaaniatel ei ole pikaaegseid tulemusi.
  23. Kodulehele info mitte ainult selle kohta, kus poes toode on, vaid ka selle kohta, kus kategoorias.
  24. Terviklahendus tagab kliendile rahuldavama kogemuse kui osade summa.
  25. Shoppamise kogemus on positiivsem ning nauditavam kui see toimub läbi mängu ja põnevuse vaatevinkli.
  26. Window added shopping: vt Adidase näide.
  27. Paelu kliendi meeli ka siis kui poe uksed suletud.  
  28. Ole olemas ka väga uudishimulike klientide jaoks, kes on valmis sukelduma interneti sügavustesse ja varjatud pisidetailidesse. Lase tal avastada uus ja peidetud maailm.
  29. Taju ära piir, sest küberkiusamine ja jälitamine hirmutab kliendid eemale.
  30. Eristu ja muuda oma tavaline sooduskampaania lause eristuvaks.
  31. Poed oleksid võimelised teenima rohkem, kui kõrge marginaaliga tooted oleksid paigutatud loogilisemalt.
  32. 5 minutit on jaekaubanduses toote otsimiseks kriitiline aeg.
  33. Tarbija otsib riiulitelt pakendit.
  34. Vales kohas paiknev eriväljapanek jääb kliendile märkamatuks.
  35. Infograafika on toote otsimise protsessis suureks abiks.
  36. Toote otsimise protsessis ostetakse ka teisi, kuid frustratsiooni tõttu võib ost üldse sooritamata jääda.
  37. Eraldi osakonnas esile toodud tooted mõjutavad positiivseid müüginumbreid paremini kui tavariiul.
  38. Tooteseeria hakkab müügiriiulil paremini silma kui üksik toode.
  39. Väikepoed => kaupluselt tootele hea paigutus, tootjalt tasuta näidised maitsmiseks.
  40. Võta tootearenduse aluseks väljapaneku maksimeerimine poes (kuidas pakend võtab riiulil suurema ruumi, multipakend vms), nišitoote puhul kasvata kategooriat teadlikult!
  41. Uuele tootele võib olla parem üldine kategooria (öko, talutoit, vms), kus on lojaalsed kliendid olemas ja mõistavad seda uut toodet
  42. Müüginumbrite suurendamiseks tuleb end teha nähtavamaks ja tõsta kliendi teadlikust.
  43. Infograafika ja kategooria selgitamine on oluline.
  44. Nii muusikal kui valgusel on oma eesmärk: püstita täpne ülesanne, mis probleemi tuleb lahendada, siis saad ka vastuse!
  45. Muusika soodustab ostlemist ja on poes elulise tähtsusega.
  46. Muusika aitab luua eristuvat atmosfääri ning peab olema sobilik sihtgrupile.
  47. Muusika puhul on oluline toime, mitte meeldivus!
  48. Muusika mõjutab liikumiskiirust poes.
  49. Ostukeskusele sobivaima meeleolu ja atmosfääri loomise protsessile aitab kaasa  just selleks loodud heliloojate muusika.
  50. Valgustus mõjutab inimeste tähelepanu fookust.
  51. Valgustust saab imehästi integreerida toodetesse.
  52. Valgus aitab tekitada steriilse, puhta ja bakterivaba mulje.
  53. Valgustust saaks ideaalselt ära kasutada farmaatsias seenioritele ravimi informatsiooni tutvustamiseks.
  54. Kuidas black-box mõtlemine valgustuses aitab kaubanduspinnal erinevaid lugusid jutustada?
  55. Aktsentvalgustus toob välja kõrgema marginaaliga tooted ja sektsioneerida väljapanekud.
  56. Kord aastas on väga kasulik teha ostukeskonna monitoorimine kliendi mõistmiseks.
  57. Proovikabiini valgustus peaks asuma igal  pool mujal kui pea kohal ehk ühest kohtvalgustist ei piisa ja ruumi suurus peaks olema kliendile mugav.
  58. Kasuta proovikabiini maksimaalselt ära ehk reguleeritav valgus tekitab emotsiooni ja teenindaja kutsumise nupp toetab müügi kasvu.
  59. Proovikabiine saab väga hästi ära kasutada lisamüügi kohana. NÄITEKS aseta kingapaar või ehted ühte ruumi nurka.
  60. Interaktiivne ekraan proovikabiinis teeb kliendi elu lihtsamaks.
  61. Meelita kliendi meeli-kasuta muusikat, valgust, lõhnu!
  62. Identifitseerimismeetoteid kasutades saab kliendi soove paremini ette näha.
  63. Kaks erinevat poe sissepääsu aitavad katta ka nö külmad ehk vähem külastatavad tsoonid.
  64.  90% ostluse ajast võtab käimine riiulite vahel ning vaid 10% ostluse ajast on klient toodetega vahetus kontaktis.
  65. 75% ostuotsustest tehakse kaupluses.
  66. Pilgu mõõtmise jälgimise abil saab kujundada kategooria juhtimist.
  67. Näo emotsiooniväljenduste jälgimise abil saab analüüsida milline konkreetne element tekitab kliendis positiivset emotsiooni.
  68. Tarbijat tuleb motiveerida läbi unikaalsete pakkumiste.
  69. Ostud emotsioonide põhjal, saame ratsionaalselt sellele vaid kinnituse. Kus on minu “elamuste aed” poes?
  70. Peale tööd mõjub hästi reklaamivabam keskkond.
  71. Teenuse pakend on miljöö ja kõik sinna juurde kuuluv.
  72. “Old is cool” st kasutatud asjade poed võiksid leida tee kaubanduskeskustesse
  73. Tee ka ostukeskuse üürnike elu mugavaks ja nauditavaks.
  74. Suunasildi tüüp või teksti stiil ei ole määrava tähtsusega, vaid selle asukoht, kõrgus ja ümbrus.
  75. Lapsed küll mõjutavad emade ostukäitumist, kuid see ei tähenda ilmtingimata seda, et nad ka tegelikkuses rohkem tooteid ostavad.
  76. WiFi olemasolu võib olla turundusargumendiks.
  77. Oluline on lugu, mida rääkida, mitte seadmed, mida kasutada.
  78. Kaubanduskeskus: tee sissepääs heledaks, aga väljapääs tumedamaks hoides nii klienti kauem keskuses liikumas.
  79. Keskus kui rentnike harimise ja trendide tutvustamise koht
  80. Juuksevärvide kategooria ümberdefineerimine (varem oli tootja järgi, nüüd värvi järgi) ja leidmise küsitluse toomine poodi aitas käivet kategoorias tõsta.
  81. Ilus väljapanek lisab emotsiooni ja kasvatab müüki, kuid samas tuleks säilitada nn kodune korralagedus
  82. Vaateaknad kasutusse, näiteks korralda äraarvamismäng: mitu toodet on kastis, korvis vms?
  83. Sama eelarvega on keeruline kasvada, kasvuks lepi kokku eesmärkidele vastav eelarve.
  84. Vaata kujundust kliendi, mitte disaineri vaatevinklist.
  85. Floor management 24/7

Loodusväe ajurünnaku ideed:

  1. Vaata oma probleemi läbi erinevate prismade
  2. Ootamatuse prisma: sumomaadlejaid kasutada tootetutvustajana
  3. Ootamatuse prisma: paiguta tervisesnäkk ebatervislike juurde koos kaaluga ja peegliga, seeläbi suunad klienti valima tervislikumat alternatiivi
  4. Uudishimu tekitamise prisma: lisa atraktiivne video toote valmistamise protsessist
  5. Homoorikas lahendus: tooraine -> toode -> pakend -> korilase nimi (tädi Maali Võrumaalt) = toote ja jagamise äpp
  6. Võistlusmoment: degusteerija pakub otse ostjale võimalust osaleda võistlusel -> kui ostja leiab võimalikult kiiresti toote leti -> osaleb võistluses, kes kiiremini toote üles leiab -> 25 kiiremat saavad toote tasuta
  7. Hasardi tekitamise prisma: proovi degusteerimisepäeva jooksul (hind oluliselt soodsam!) vähemalt kolme toodet ja vali oma lemmik, saad auhinna!
  8. Põnevuse tekitamine: silmad kinni pimetest poes
  9. Uue kogemuse loomine: aroomiteraapia
  10. Uue kogemuse prisma: lisaväärtuse esitlemine. Lisa tootele raviefektid
  11. Uue kogemuse prisma: koosta ise oma pakk
  12. Väljakutse prisma: korralda suures kaupluses toode leidmise mäng
  13. Väljakutse prisma: võidab kiireim, edetabel parimatest
  14. Eesmärkide püstitamine: mobiilne orienteerumine -> sisenedes skänneerid toote sisse, aja peale leidmine -> jalajäljed uksest riiulini VÕI proovi sarja kõiki tooteid kindla aja jooksul, registreerid toote peale ostu ja võid osaleda loomises
  15. Eesmärkide püstitamine: kuis ja kuidas toodet kasutad, rohkem hääli saanud retsept võidab
  16. Oskuste arendamise prisma: kuidas mõjutavad teatud komponendid tootes tervist/küsimused ja vastused
  17. Uute teadmiste prisma: läbi blogide/ajakirjade arvamusliidrite poolt info jagamine toote kasutuskogemuse kohta

 

Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse