100 Ideed:
- Shopper Marketing saab alguse sellest hetkest, kui Sa hakkad mõistma oma kliendi käitumist.
- Ostlemine ei piirdu enam vaid nelja seinaga poes.
- Poes ei ole enam ainult POS ja riiuliotsad, kus on kogemus, mille klient poest saab.
- Mõtle läbi, kuidas tuua online “slow and relaxing” kogemus oma tavapoodi.
- Transmeedia on võimalus ühe loo jutustamiseks.
- Läbi nutitelefonide ajastu omnichannelile toetudes on võimalik kahekordistada oma poe müüki.
- Uueks kasvavaks trendiks on e-poes toodete uurimine ja seejärel otsustatakse ostu sooritamine.
- Samas käituvad paljud kliendid eelnevale ka vastupidiselt ehk uurivad infot kaupluses klienditeenindajalt ja sooritavad ostu hiljem läbi e-kanali.
- E-poodide osatähtsuse eeldatavaks kasvuks aastaks 2019 on kuni 40%.
- Senine traditsiooniline poemudel on kaduvaks trendiks.
- Ühe enam paelub inimesi inspireeriv ja uute ideederikas ostlemiskogemus.
- Oluline on lugu, mida rääkida, mitte seadmed, mida kasutada.
- 27% interneti poodlejatest peavad ka sealses keskkonnas head klienditeenindust väga oluliseks.
- Näotu ja halb kliendikogemus garanteerib väiksemad kulutatud rahasummad poekeskkonnas.
- Allahindluskampaaniad ei anna ühelegi ettevõttele turul konkurentsieelist.
- Turundaja ja lõpptarbija näevad ostukeskkonda erinevalt.
- Mitte klient ei pea olemine lojaalne, vaid müüja.
- Darty nupp on uus imeline kaasaegne võimalus vajalikul momendil kliendi jaoks olemas olla.
- Vivino äpp veiniostjale: info sellest, kes on proovinud, mida arvab, palju maksab, jne.
- Valio lansseeris tootesarja sõnumiga, et nad toetavad toidupanka.
- Kui sind ei ole internetis, siis ei ole sind olemas.
- Facebooki võidukampaaniatel ei ole pikaaegseid tulemusi.
- Kodulehele info mitte ainult selle kohta, kus poes toode on, vaid ka selle kohta, kus kategoorias.
- Terviklahendus tagab kliendile rahuldavama kogemuse kui osade summa.
- Shoppamise kogemus on positiivsem ning nauditavam kui see toimub läbi mängu ja põnevuse vaatevinkli.
- Window added shopping: vt Adidase näide.
- Paelu kliendi meeli ka siis kui poe uksed suletud.
- Ole olemas ka väga uudishimulike klientide jaoks, kes on valmis sukelduma interneti sügavustesse ja varjatud pisidetailidesse. Lase tal avastada uus ja peidetud maailm.
- Taju ära piir, sest küberkiusamine ja jälitamine hirmutab kliendid eemale.
- Eristu ja muuda oma tavaline sooduskampaania lause eristuvaks.
- Poed oleksid võimelised teenima rohkem, kui kõrge marginaaliga tooted oleksid paigutatud loogilisemalt.
- 5 minutit on jaekaubanduses toote otsimiseks kriitiline aeg.
- Tarbija otsib riiulitelt pakendit.
- Vales kohas paiknev eriväljapanek jääb kliendile märkamatuks.
- Infograafika on toote otsimise protsessis suureks abiks.
- Toote otsimise protsessis ostetakse ka teisi, kuid frustratsiooni tõttu võib ost üldse sooritamata jääda.
- Eraldi osakonnas esile toodud tooted mõjutavad positiivseid müüginumbreid paremini kui tavariiul.
- Tooteseeria hakkab müügiriiulil paremini silma kui üksik toode.
- Väikepoed => kaupluselt tootele hea paigutus, tootjalt tasuta näidised maitsmiseks.
- Võta tootearenduse aluseks väljapaneku maksimeerimine poes (kuidas pakend võtab riiulil suurema ruumi, multipakend vms), nišitoote puhul kasvata kategooriat teadlikult!
- Uuele tootele võib olla parem üldine kategooria (öko, talutoit, vms), kus on lojaalsed kliendid olemas ja mõistavad seda uut toodet
- Müüginumbrite suurendamiseks tuleb end teha nähtavamaks ja tõsta kliendi teadlikust.
- Infograafika ja kategooria selgitamine on oluline.
- Nii muusikal kui valgusel on oma eesmärk: püstita täpne ülesanne, mis probleemi tuleb lahendada, siis saad ka vastuse!
- Muusika soodustab ostlemist ja on poes elulise tähtsusega.
- Muusika aitab luua eristuvat atmosfääri ning peab olema sobilik sihtgrupile.
- Muusika puhul on oluline toime, mitte meeldivus!
- Muusika mõjutab liikumiskiirust poes.
- Ostukeskusele sobivaima meeleolu ja atmosfääri loomise protsessile aitab kaasa just selleks loodud heliloojate muusika.
- Valgustus mõjutab inimeste tähelepanu fookust.
- Valgustust saab imehästi integreerida toodetesse.
- Valgus aitab tekitada steriilse, puhta ja bakterivaba mulje.
- Valgustust saaks ideaalselt ära kasutada farmaatsias seenioritele ravimi informatsiooni tutvustamiseks.
- Kuidas black-box mõtlemine valgustuses aitab kaubanduspinnal erinevaid lugusid jutustada?
- Aktsentvalgustus toob välja kõrgema marginaaliga tooted ja sektsioneerida väljapanekud.
- Kord aastas on väga kasulik teha ostukeskonna monitoorimine kliendi mõistmiseks.
- Proovikabiini valgustus peaks asuma igal pool mujal kui pea kohal ehk ühest kohtvalgustist ei piisa ja ruumi suurus peaks olema kliendile mugav.
- Kasuta proovikabiini maksimaalselt ära ehk reguleeritav valgus tekitab emotsiooni ja teenindaja kutsumise nupp toetab müügi kasvu.
- Proovikabiine saab väga hästi ära kasutada lisamüügi kohana. NÄITEKS aseta kingapaar või ehted ühte ruumi nurka.
- Interaktiivne ekraan proovikabiinis teeb kliendi elu lihtsamaks.
- Meelita kliendi meeli-kasuta muusikat, valgust, lõhnu!
- Identifitseerimismeetoteid kasutades saab kliendi soove paremini ette näha.
- Kaks erinevat poe sissepääsu aitavad katta ka nö külmad ehk vähem külastatavad tsoonid.
- 90% ostluse ajast võtab käimine riiulite vahel ning vaid 10% ostluse ajast on klient toodetega vahetus kontaktis.
- 75% ostuotsustest tehakse kaupluses.
- Pilgu mõõtmise jälgimise abil saab kujundada kategooria juhtimist.
- Näo emotsiooniväljenduste jälgimise abil saab analüüsida milline konkreetne element tekitab kliendis positiivset emotsiooni.
- Tarbijat tuleb motiveerida läbi unikaalsete pakkumiste.
- Ostud emotsioonide põhjal, saame ratsionaalselt sellele vaid kinnituse. Kus on minu “elamuste aed” poes?
- Peale tööd mõjub hästi reklaamivabam keskkond.
- Teenuse pakend on miljöö ja kõik sinna juurde kuuluv.
- “Old is cool” st kasutatud asjade poed võiksid leida tee kaubanduskeskustesse
- Tee ka ostukeskuse üürnike elu mugavaks ja nauditavaks.
- Suunasildi tüüp või teksti stiil ei ole määrava tähtsusega, vaid selle asukoht, kõrgus ja ümbrus.
- Lapsed küll mõjutavad emade ostukäitumist, kuid see ei tähenda ilmtingimata seda, et nad ka tegelikkuses rohkem tooteid ostavad.
- WiFi olemasolu võib olla turundusargumendiks.
- Oluline on lugu, mida rääkida, mitte seadmed, mida kasutada.
- Kaubanduskeskus: tee sissepääs heledaks, aga väljapääs tumedamaks hoides nii klienti kauem keskuses liikumas.
- Keskus kui rentnike harimise ja trendide tutvustamise koht
- Juuksevärvide kategooria ümberdefineerimine (varem oli tootja järgi, nüüd värvi järgi) ja leidmise küsitluse toomine poodi aitas käivet kategoorias tõsta.
- Ilus väljapanek lisab emotsiooni ja kasvatab müüki, kuid samas tuleks säilitada nn kodune korralagedus
- Vaateaknad kasutusse, näiteks korralda äraarvamismäng: mitu toodet on kastis, korvis vms?
- Sama eelarvega on keeruline kasvada, kasvuks lepi kokku eesmärkidele vastav eelarve.
- Vaata kujundust kliendi, mitte disaineri vaatevinklist.
- Floor management 24/7
Loodusväe ajurünnaku ideed:
- Vaata oma probleemi läbi erinevate prismade
- Ootamatuse prisma: sumomaadlejaid kasutada tootetutvustajana
- Ootamatuse prisma: paiguta tervisesnäkk ebatervislike juurde koos kaaluga ja peegliga, seeläbi suunad klienti valima tervislikumat alternatiivi
- Uudishimu tekitamise prisma: lisa atraktiivne video toote valmistamise protsessist
- Homoorikas lahendus: tooraine -> toode -> pakend -> korilase nimi (tädi Maali Võrumaalt) = toote ja jagamise äpp
- Võistlusmoment: degusteerija pakub otse ostjale võimalust osaleda võistlusel -> kui ostja leiab võimalikult kiiresti toote leti -> osaleb võistluses, kes kiiremini toote üles leiab -> 25 kiiremat saavad toote tasuta
- Hasardi tekitamise prisma: proovi degusteerimisepäeva jooksul (hind oluliselt soodsam!) vähemalt kolme toodet ja vali oma lemmik, saad auhinna!
- Põnevuse tekitamine: silmad kinni pimetest poes
- Uue kogemuse loomine: aroomiteraapia
- Uue kogemuse prisma: lisaväärtuse esitlemine. Lisa tootele raviefektid
- Uue kogemuse prisma: koosta ise oma pakk
- Väljakutse prisma: korralda suures kaupluses toode leidmise mäng
- Väljakutse prisma: võidab kiireim, edetabel parimatest
- Eesmärkide püstitamine: mobiilne orienteerumine -> sisenedes skänneerid toote sisse, aja peale leidmine -> jalajäljed uksest riiulini VÕI proovi sarja kõiki tooteid kindla aja jooksul, registreerid toote peale ostu ja võid osaleda loomises
- Eesmärkide püstitamine: kuis ja kuidas toodet kasutad, rohkem hääli saanud retsept võidab
- Oskuste arendamise prisma: kuidas mõjutavad teatud komponendid tootes tervist/küsimused ja vastused
- Uute teadmiste prisma: läbi blogide/ajakirjade arvamusliidrite poolt info jagamine toote kasutuskogemuse kohta
Infopesa: